י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראשי רשויות נגד ליברמן: "נדהמנו מדבריו"

שר הביטחון אביגדור ליברמן הצליח להכעיס בימים האחרונים את ציבור המתנחלים לאחר שאמר שיש לחתור להסכם מול הממשל בארה"ב, על פיו ישראל לא תבנה מחוץ לגושי ההתיישבות. כעת, ראשי רשויות ביו"ש פונים לראש הממשלה ודורשים הסתייגות מדבריו של ליברמן

שר הביטחון אביגדור ליברמן (פלאש 90)
שר הביטחון אביגדור ליברמן (פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן מצליח בימים האחרונים להכעיס את הצד הימני של המפה הפוליטית, אתמול הוא אמר כי יש לחתור להסכם מול הממשל בארה"ב, על פיו ישראל לא תבנה מחוץ לגושי ההתיישבות ובתמורה ארה"ב לא "תפריע" לבנייה בתוך הגושים.

בעקבות כך, ראשי רשויות ביהודה ושומרון שיגרו מכתב זועם לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הם דורשים ממנו להביע הסתייגות מפורשת מדבריו של ליברמן.

"אנו ראשי רשויות ביו"ש, בתוך הגושים ומחוץ לגושים", כתב לנתניהו, "נדהמנו אמש למשמע דבריו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שהכריז על מטרתו ליצור הבנות עם הממשל החדש בארה"ב לפיהן יותר לישראל לבנות בגושי ההתיישבות, ואילו הבניה בשאר שטחי יו"ש תוקפא. אנו רואים בדבריו הצהרה מדינית ברורה שמשמעותה התנדבות לוויתור מראש ולשאיפה לנסיגה עתידית לקווי 1967 פרט ל"גושים". אנו דורשים ממך אמירה מפורשת המסתייגת באופן חד משמעי מדברים אלו".

ראשי הרשויות הבהירו במכתב לראש הממשלה: "שטחי "הגושים" כוללים רק 10% משטחי יו"ש, כלומר זו הצהרת כוונות לנסיגה מ-90% מהשטח, מדיניות התואמת לחלוטין את התכניות המדיניות של השמאל, מדובר בשטח שהוא לב ארץ התנ"ך ומולדתנו ההיסטורית, חברון, קבר רחל, בית אל, שילה, תקוע, שכם. השמאל מוכן לוותר על כל זה. האם גם ממשלתך?".

"בשטח שמחוץ ל"גושים", דהיינו 90% משטחי יו"ש, חיים כיום מעל ל-150,000 ישראלים. האם ישנה מדיניות ממשלתית להקפיא את התפתחותם?".

"ירושלים, באר שבע, גוש דן, נתניה, חדרה, עפולה, קרית גת, רוב אוכלוסיית מדינת ישראל, כמעט כל בסיסי חיל האויר והמתקנים האסטרטגיים הרגישים ביותר נמצאים למרגלות שטחי יו"ש שמחוץ ל"גושים". יהודה ושומרון הם העומק האסטרטגי המינימלי של ישראל. ללא התיישבות גם צה"ל לא יישאר בשטח. האם ממשלתך תהפוך את כל אלו לתואמי עוטף עזה?".

"בקעת הירדן אינה כלולה "בגושים". הפקרתה תוביל לשיטפון של מאות אלפי פליטים היושבים כעת בערי אוהלים בירדן אל הגבעות הצופות למרכז".

לסיום כתבו: "אנו, ראשי הרשויות ביו"ש רואים בדאגה רבה את ההכרזה המסוכנת של שר הביטחון התואמת את דרך האופוזיציה משמאל. בשיחות איתך הסברת את מדיניות ההקפאה דה-פקטו שנקטת באילוץ שנכפה על ישראל בלחץ ממשל אובמה. לכן, חומרה יתרה היא שדברים אלו נאמרים כאשר נפתחת הזדמנות היסטורית להקלת הלחץ העולמי עלינו, ויש בהם משום החמצה מכוונת של ההזדמנות הזו. אנו דורשים הבהרה ברורה שאין מדובר במדיניות ממשל".

על המכתב חתמו: יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת בית אריה אבי נעים. ראש מועצת עמנואל עזרא גרשי.
אביגדור ליברמן התנחלויות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד