י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אין בושה: הסתה חסרת תקדים ברשת נגד הראשל"צ הרב עמאר

"חשוך", "תועבה" ו"מעורר שנאה", אלו רק חלק מהתגובות, העדינות יותר, שנכתבו ביממה האחרונה בגל הסתה חסר תקדים ברשתות החבריות נגד הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, בעקבות דבריו על "כת התועבה החייבת מיתה"

הרב עמאר(יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב עמאר(יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות דברים שאמר בראיון נגד "כת התועבה", ביממה האחרונה משתוללת הסתה חסרת תקדים ברשתות החבריות נגד הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, כאשר אישי ציבור דואגים ללבות את האש.

כזכור, הרב עמאר התראיין לעיתון "ישראל היום" ודיבר נגד המצעד בירושלים ואנשיו וכינה אותם "כת של תועבה החייבים מיתה".

בשעות האחרונות הפך ה"האשטאג" "כת של תועבה" ברשת הטוויטר לפופולרי ביותר, זאת כאשר גולשים רבים מנאצים ומגדפים את הרב עמאר על דבריו, שנאמרו על פי ההלכה. גם בפייסבוק נוצרה הסתה חסרת תקדים כנגד הרב עמאר, כאשר גולשים רבים הביעו כעס על דברי הרב.
חשוב לציין כי במקביל לנאצות והגידופים נגד הרב, היו רבים שהביעו תמיכה בדברי הרב ויצאו להגנתו.

בתוך כך, עם חוצפה של תיאמן, היה גם אחד שהגיש תלונה במשטרה נגד הרב, כך על פי פרסומים, בגין הסתה. במקביל, ח"כ מיכל רוז'ין מ'מרצ' פנתה לשרת המשפטים שקד לשקול להעמיד לדין משמעתי את הרב עמאר.

מנגד, איש התקשורת יעקב ישראל עמאר תקף את המסיתים נגד הרב עמאר וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מרן הרב עמאר דיבר בקול ברור וצלול מה שלצערי רבים מרבני ישראל מפחדים לומר מאימת ה"פוליטיקליקורקט". כן!! מרן צודק ולא מפחד!!! זה הרבנים שאני רוצה, מנהיגים ולא פחדנים".

ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אין לנו ציפייה שאף רב יתיר את מה שהתורה אוסרת. אבל (עם שלושה סימני קריאה) יש דרך ארץ - והיא קדמה אפילו לתורה".
כאן עבר אוחנה להשתלח ברב וכתב כי דרך הדברים "היא מבזה, משפילה, מסיתה, מעוררת שנאה - וגרוע לא פחות - שנאה עצמית, והלבנת פנים (דרך שכמוה כשפיכות דמים)".

בתגובה לדבריו היו גם שכתבו כי דברי הרב עמאר "מכוערים" והיו אף שהציעו לשלוח את הרב לנירנברג, שם שהה אוחנה, בזמן כתיבת הפוסט.



יו"ר מר"צ זהבה גלאון פערה את פיה נגד הרב וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "הרב שלמה עמאר, הרב הראשי של ירושלים, הסביר היום על "כת של תועבה" ושהתורה מחייבת אותם במיתה.

"הרב עמאר מקבל כסף ממדינת ישראל. האם הוא טוען שצריך להוציאם להורג? האם הוא גם ממליץ על סקילה, כפי שמורה התורה? מי עוד צריך למות לפי כבוד הרב? האם בישראל צריך לחסל מי שחילל שבת? ועובד עבודה זרה? גם הם חייבים מיתה על פי התורה, אבל משום מה אני לא רואה את הרב עמאר מטנף עליהם. ומה עם עיר הנידחת? האם צריך לחסל את אוכלוסייתה של עיר שרוב תושביה פנו לעבוד עבודה זרה? גם זה בתורה. איפה הרב?".

גלאון המשיכה בחוצפתה: "לרב עמאר לא היתה אפילו הבושה לסתום את הפה לגבי שירה בנקי, שנרצחה בדיוק בגלל אנשים כמוהו".

רבות מהתגובות צידדו כמובן בדבריה, אך היו שדווקא הגנו על הרב. אחד הגולשים כתב: "הוא הסית לרצח? הוא הורה לסקול? הוא בסה"כ אמר מה התורה מחייבת במצב כזה. ואכן זוהי תורתינו ועל כך גאוותינו".

גולש נוסף הגיב לגלאון: "הקדוש ברוך הוא ישלם לך מסיתה אנשים כלפי הרב".

גולש אחר הגיב לגלאון וכינה בלי בושה את הרב עמאר "חשוך". "החשוך הזה שוכח שהוא חי עם כל מנעמי החיים על חשבון הציבור. הוא גם שכח שהמצווה הכי הכי חשובה-ואהבת לרעך כמוך. החרדים הפרימיטיבים קנו את הדת והיא שלהם-ככה הם חושבים ולכן יש מקום לרפורמים-המקרבים אותנו לדת. הלאה החשוכים". גולשים אחרים כינו את הרב אמר "תועבה" והיו שהוסיפו כהנה וכהנה נגד הרב והמגזר החרדי תוך הסתה פרועה.

איש היח"צ איתן זליגר כתב מנגד בטוויטר: "בסוף השבוע יהיו במוספי השבת ראיונות של הרב עמאר ורבקה מיכאלי, הם תוקפים אוכלוסיות שלמות. אחת מתוארת כאישה אמיצה ואחד מוגדר כאדם חשוך".

אבי גרינצייג, עורך ב"בחדרי חרדים" כתב: "אולי תדרשו פשוט לפטר את התנ"ך?".
הסתה הרב שלמה משה עמאר תועבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד