כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

וְכָבוֹד עָשׂוּ לוֹ בְמוֹתוֹ: אלפים ליוו את ראש הישיבה למנוחת עולמים

אלפי תלמידיו ושומעי לקחו של ראש ישיבת "אור ברוך" הגאון הרב גבריאל טולידנו שהלך לעולמו אמש - ביום פטירת רבו הגדול הגרא"מ שך • ההמונים ביכו את לכתו של אחד מגדולי ראשי הישיבות ומקימי עולה של תורה בארץ ישראל

וְכָבוֹד עָשׂוּ לוֹ בְמוֹתוֹ: אלפים ליוו את ראש הישיבה למנוחת עולמים



אלפי תלמידיו של הגאון רבי גבריאל טולידנו זצ"ל, ראש ישיבת "אור ברוך" שהלך אמש (חמישי) לעולמו, השתתפו בליל שישי במסע הלוויה בהיכל הישיבה ברחוב תורה ועבודה בשכונת בית וגן בירושלים.

מיטתו של ראש הישיבה זצ"ל הוכנסה להיכל הישיבה והמוני תלמידיו בשנים האחרונות הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה. לאחר מעמד ההספדים נטמן ראש הישיבה בר המנוחות בירושלים.

את מסכת ההספדים פתח הגר"ש אויערבך שביכה את פטירתו של אחד מגדולי תלמידי החכמים שלא היה לו בעולמו אלא ד' אמות של תורה ויראת שמים. ולמד תורה מתוך ייסורים קשים ומרים והזדכך בזיכוך אחר זיכוך. בדבריו הזכיר את זקנו הגדול רבי רפאל ברוך זצ"ל שזכה להחזיר עטרה ליושנה ולראות את צאצאיו במעלות קדושים וצדיקים.

אחיו הגדול הגאון רבי מיכאל טולידנו שעמד לימינו בהקמת הישיבה, ביכה בקול נהי ובכי על האבידה הגדולה שאין לה תמורה, ועל הכאב הגדול שאח גדול צריך להספיד את אחיו הצעיר. הוא תיאר את מסירות נפשו לקומם מוסדי ארץ כשהלכו לעיירות ולישובים להציל את עולי מרוקו ולהכניסם לתלמודי תורה ולישיבות, והכל בהשראתו של זקנם הגדול הגאון רבי רפאל ברוך זצ"ל ששם את עיניו על המנוח זצ"ל וראה בו כמי שיציל את אותם נערים, ורבים מהם חבים לו את כל חייהם וחיי צאצאיהם עד סוף כל הדורות. ובודאי כעת שמגיע לבהי"ד של מעלה מקדמים את פניו זקנו ואביו הגדולים והוא אומר להם "עשיתי ככל אשר צוותינו". את דבריו סיים בפיוט מיוחד שחיבר על אחיו.

הגאון רבי יעקב בן נעים ראש ישיבת "נחלת משה", הזכיר את קשריו ההדוקים עם מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל, וללא ספק שהמתין עד היום הזה בכדי להסתלק באותו יום הזיכרון של מורו ורבו. והזכיר את צאצאיו ההמשיכים את דרכו בהרבצת תורה לתלמידים. בדבריו הזכיר וקרא מדברי ההקדמה של המנוח מספרו "מצעדי גבר" בשבח יגיעת ושקידת התורה הק'.

משגיח הישיבה הגה"צ רבי אליעזר מנשה דונט ביכה בקול נהי 'תורה תורה חגרי שק והתפלשי באפרים' התורה עצמה מבכה ומתפלשת באפרים, כי ראש הישיבה היה כולו תורה, לא היה לו בעולמו אלא תורה, והיא אותה משוש כל חייו. בדבריו תיאר את מסירות הנפש של ראש הישיבה לתלמידים עד אין סוף.

"בחדרי חרדים" עם תיעוד מקיף ממעמד ההלוויה וההספדים. זכותו תגן עלינו.













































































הרב גבריאל טולידנו אור ברוך הלוויה תיעוד מקיף קובי הר צבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד