ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מצוקת הדיור החרדית • יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס: "לא אתן יד להשתלטות חרדים"

על רקע קריאות הנציגים החרדים לחתור לפתרון מצוקת הדיור, מצהיר רה"ע מודיעין ובכיר הליכוד חיים ביבס כי יילחם בכל כוחו שחרדים לא ייכנסו לעירו - ותוקף את חבר המועצה שסייע לחרדים • בכיר ביהדות התורה: "הוא גורם מפריע מאד"

חיים ביבס (הדס פרוש פלאש90)
חיים ביבס (הדס פרוש פלאש90)

בזמן שהח"כים החרדים פועלים לפתור את משבר הדיור במגזר החרדי, בעיקר על ידי שילוב מגורי אוכלוסייה חרדית בערים מעורבות - יו"ר המרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס מבהיר כי הוא "לא ייתן יד להשתלטות חרדית" על עירו.

"לא אתן יד להשתלטות חרדית, לא בשביל זה נבחרתי, זאת עיר פלורליסטית. ראיתי מה קרה בבית שאן כשנכנסו גורמים חרדיים, לא אתן לזה יד", אמר ביבס לחבר המועצה ברוך בוחניק שהצביע בשבוע שעבר נגד התקציב המקומי, כך דווח ב-mynet.

ביבס הטיח האשמות בבוחניק - "אתה מנסה להחדיר גורמים חרדים לעיר ואתה נשלט על ידי חרדים. לא אכנע לקומבינות של החרדים, לא במשמרת שלי. באתי לטובת העיר הזאת. זאת האמת שלי. היה לך רצון לסלק מחלקה שלמה ולהכניס חרדים במקומה, הגיע הזמן שתתחיל לייצג את תושבי העיר ולא את תושבי קריית ספר".

ביבס, אחד האנשים החזקים בליכוד, מתנגד ותיק לשילוב חרדים בערים המעורבות ובפרט בעירו מודיעין, מנגד, הח"כים החרדים לא רואים פתרון מידי אחר למשבר הדיור במגזר החרדי – והם דורשים משר האוצר משה כחלון לתגמל ערים מעורבות שישלבו חרדים.

בכיר ב'יהדות התורה' אומר ל"בחדרי חרדים" כי "הכוח של ביבס בליכוד וקרבתו לראש הממשלה בנימין נתניהו מונעים מאתנו לקדם את שילוב החרדים בערים המעורבות. ביבס, שהוא יו"ר השלטון המקומי, מתנגד לכל כניסת חרדים לערים הללו".

אולם לדבריו, "במושב החורף הנוכחי לא נרפה מהנושא, נדרוש לקיים את ההסכם הקואליציוני במלואו בפרט בנושא הדיור, כולל שילוב של אוכלוסיות חרדיות בערים מעורבות, אין מנוס ואין פתרון מעשי מיידי אחר".

מדוברות עיריית מודיעין מכבים־רעות נמסר בתגובה ל mynet כי "מודיעין מכבים־רעות היא עיר פלורליסטית המעודדת תרומה לקהילה, לצבא ולמדינה. כל ניסיון כזה או אחר להשתלטות גורמים לא ציוניים בעיר במטרה להפר את האיזון הנהדר המתקיים בין חילונים לדתיים, מיום הקמתה של העיר, יתקל בחומה בצורה שלא תיתן לפגוע בצביון העיר".
חיים ביבס חרדים מודיעין מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד