כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נחשף: יועץ השחמט החרדי של אורן חזן

עוד בלייבל'ה: מה חיפשו ברקת ויועציו בכנסת, איך נראה לוח אימוני הירי של אלי ישי, מי זכה לברכת רבה של ירושלים ואיפה מטייל ראש העיר בני ברק בימים אלה • וגם: פינת מזל טוב מורחבת במיוחד

נחשף: יועץ השחמט החרדי של אורן חזן
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בעוד הכנסת מתקוטטת על חוק ההסדרה ושאר עניינים העומדים ברומו של עולם, היו מי שהעדיפו השבוע להפגין יכולת בשחמט. ליתר דיוק, היו אלה ארבעה חברי כנסת שהפגינו חוסר אונים של ממש בעת שנרמסו במשחק סימולטני על ידי שחקן מקצועי מאיגוד השחמט הישראלי, במסגרת טורניר שנערך על ידי מפעל הפיס. מי שבכל זאת הציל קצת מהכבוד האבוד היה השר זאב אלקין ששרד לא פחות מ-74 מהלכים לפני שנפל שדוד.

ואם תהיתם איך חבר הכנסת הצבעוני במיוחד אורן חזן מהליכוד החזיק מעמד יותר מיאיר לפיד, שאביו נודע כשחקן מקצועי, לייבל'ה גילה את חזן מתייעץ עם הכוכב העולה של וואלה! ובוגר 'בחדרי' יקי אדמקר.



ולאחר שמיצה את עניין השחמט, קפץ לייבל'ה למזנון הכנסת, שם מצא בצהרי שני את ראש העיר ירושלים ניר ברקת ששמועות עקשניות טוענות שהוא מתכוון להישאר בתפקידו הנוכחי גם בסיבוב הבא, מנשנש ארוחה עם יועציו אברמי קרויזר ויעקב איזק. לייבל'ה בטוח שהשלושה התמקדו במציאת פתרון לעומס הבלתי נסבל מדי בוקר בכביש רמות.



ואילו העורך החדש של בקהילה, שלמה קוק, בקושי החל את תפקידו וכבר הוזמן לפגישת היכרות מעמיקה עם ראשי המפלגות השונות. בין פינה בערוץ 2 לעיסוקים נוספים ישב קוק לשיחה צפופה עם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, בתיווך יועצו ומקורבו של האחרון – האסטרטג ארי גלהר.



ומי שרואה את הכנסת בסיבוב הנוכחי רק מבחוץ, יו"ר 'יחד' אלי ישי, נפגש לפני כשבוע עם ענק הזמר החסידי מרדכי בן דוד בבר מצווה בקראון פלאזה. ישי ביקש מבן דוד להצטלם וגם דאג לכל ילדיו לתמונה עם מלך המוזיקה. אחרי התמונות, ביקש אמרגן האירוע אפי טורצקי ממרדכי בן דוד ש"בעז"ה בבחירות הקרובות כשישי יחזור לכנסת - אני רוצה שתבוא לשיר באירוע במוצאי הבחירות 'שהחיינו וקיימנו'". תשובת מב"ד תישאר חסויה לעת עתה.



ובינתיים, הספיק ישי השבוע להעניק ראיון ולשפוך אש וגופרית על הנהגתה הנוכחית של ש"ס. בין השאר חשף שר הפנים לשעבר כי הוא מסתובב עם אקדח צמוד. למאייר הבית של לייבל'ה, יוסי חיים, די ברור איך נראים האימונים בנשק חם של ישי.



ואפרופו מ"מים: חוק המואזין שטורפד זמנית בשבוע האחרון על ידי שר הבריאות יעקב ליצמן, 'דרש' עיצוב מיוחד משלו.



ומי שדווקא ייעדר החל מהשבוע בימי ראשון מהכנסת, הוא הקולגה של לייבל'ה והכתב הפוליטי של 'בחדרי' יעקב גרודקה, שיתחיל מיום ראשון הקרוב להגיש תכנית שבועית ברדיו קול חי על מצוקת הדיור החריפה. בינתיים הפך גרודקה לכוכב אצל הח"כים החרדים ולייבל'ה התרשם.



ומילא הח"כים, לייבל'ה השתתף השבוע בחנוכת בית הכנסת החדש של משכן הכנסת, וצפה בגרודקה דנן מקבל את ברכתו החמה של רבה של ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן.



ואילו פרשן הבית והכותב הנודע של 'בקהילה' יעקב ריבלין, נפרד בבוקר שישי מאביו המנוח. ריבלין קיבל את הבשורה הקשה בעת שהותו במלון כינר בטבריה ועשה את הדרך חזרה לירושלים בשישי כדי להשתתף במסע הלוויה ולשאת הספד מרגש. לייבל'ה שולח כוס תנחומים למשפחה.

פינה מוניציפאלית
מסעות חנוך זייברט בעולם: לייבל'ה שוב איבד את החשבון המדויק של מספר הנסיעות של ראש העיר מסביב לגלובוס, אך בינתיים זכה לתיעוד של ראש העיר הבני ברקי מצטלם ברחובה של עיר השבוע עם הנגיד הצעיר אברמי זופניק מויליאמסבורג.



סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, המחלים בימים אלו מניתוח לב ואפילו לכיכר ספרא קשה לו להגיע, נסע השבוע לטבריה, עיר מגוריו בעבר, בכדי לנוח קצת ולצבור כוחות.

ובזמן שכהן נח בצפון, מנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים איתמר בר עזר שב לישראל לאחר מנוחה של שבועיים בחו"ל.

ובישוב 'תל ציון' יצאו למכרז על תפקיד מנהל הישוב, במקום המנהל היוצא נחמניאל סבן, שעזב במפתיע. אם אתם חושבים שאתם מתאימים, שלחו קורות חיים.

ועדיין בירושלים: מזל טוב לחבר מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' ישראל קלרמן לרגל הולדת הנכד הראשון.

ואילו הרל"ש של קלרמן וכוכב מטעם עצמו בהווה, שמוליק יעבץ, חגג השבוע חלאקה לינוקא וביקר אצל גדולי ישראל שגזזו את שיערו של הפעוט. בין השאר ביקר יעבץ אצל מרן הגראי"ל שטיינמן ואצל ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי.



מכירים את עיתון 'שחרית' שמגיע כל בוקר לתיבת המייל שלכם? לא תאמינו אבל יש להם חברי מערכת של ממש, והשבוע בחמישי הם נצפו נפגשים ביחד במסעדה. לייבל'ה תיעד.

פינת המזל טוב המורחבת
מערכת 'בחדרי חרדים', כמו גם מערכת בקהילה, המבשר ועוד כהנה וכהנה גורמים במשרד התחבורה ובשאר מקומות השתתפו ברביעי בנישואי בנו של העיתונאי המוכשר והותיק יצחק הורביץ, באולמי 'גן ההדסים' סמוך למודיעין עילית. לייבל'ה מצא במקום בין השאר את מני גירא שוורץ, אבי גרינצייג, אלי ביתאן, משה ויסברג, יעקב גרודקה, לייזר שלזינגר, איציק מן ושאר נציגי 'בחדרי', את אהרן קליגר ואלתר גרובייס עם הבוס הרב אריה לייב פפר מבקהילה, את העורך הותיק של משפחה משה גרילק ואת אנשי 'המבשר' אברהם רכטשפר ובנימין ליפקין יחד עם כוכב התחבורה של המגזר וחבר המועצה שלמה רוזנשטיין והיועץ הירושלמי אברמי קרויזר.



לייבל'ה נכנס לכוננות לקראת נישואיו של כתב ערוץ 2 עופר חדד עם הודיה צ'ייט, אחייניתו של ראש ישיבת מערבא הרב ברוך צ'ייט, שתתקיים במתחם אווניו שבקריית שדה התעופה.

ברכת מזל טוב לכתב יתד נאמן ישראל רוזנר לרגל הולדת הבן. הברית קודש תהיה ביום שלישי הקרוב באולמי אהבת תורה בירושלים.

ובאירוסין לחתן אבי רפול, האיש אשר על מוסדות 'עטרת שלמה', שנערכו השבוע, ראה לייבל'ה עשרות עיצובים ומתנות שהגיעו למקום כשהגדול שבהם היה כמובן של הבוס הגרש"ב סורוצקין. תמונת הערב לטעמו של לייבל'ה היא של שני ג'ינג'ים וחתן אחד באמצע.



שלמה פיבקו, שמשמש בימים כתיקונם כנשיא בית הכנסת הגדול בתל אביב, הפך השבוע לאב בכפולה: תאומות חדשות נולדו לנשיא בבית החולים איכילוב, והוא התבטא: ״אושר, תודה אלוקים, שתי נסיכות נולדו״. לייבל'ה בטוח שהיה דאבל קידוש בהיכל המפואר באלנבי.



וביום שני בערב חגגו המונים באולמי נחלת יהודה בקרית בעלזא בירושלים, שם חגג אברהם איסר בריסק, ראש מכון 'נחלת אבות' ויו"ר משרד הפרסום בולטון פוטנציאל‏, את שמחת נישואי בנו מנחם מנדל, עם בת ר' יצחק אייזיק פריד מנכ"ל 'הידברות'.



מחוץ לשמחה פגש לייבל'ה את אח הכלה זאבי פריד שהופקד על המפתחות של החדר יחוד וביצע סלפי עם איש יחסי הציבור אבי בלומנטל.



ואותו פריד הפך השבוע את מחנה יהודה: המונים הגיעו לחזות בקליפ שצולם עבור מיילך קאהן הכוכב, שהגיע היישר מארה"ב. עשרות ניצבים השתתפו בקליפ כשהם שתויים לשוכרה.



איש העסקים צביקה כהנא חגג בחמישי באולמי האופרה את שמחת הברית לבנו הגדול ונכדו של הנגיד ר' יצחק שטרן. מי שהגיע לברית במופת מושלם היה הרבי הצעיר ממעז'יבוז שנחת אך קודם לכן בטיסה מארה"ב. התינוק שהיה צהוב המתין עד שהרבי יגיע מהביקור בניו יורק - שם השתתף בחתונה של אחד מחסידיו שנושע בזכות ברכתו.



ובאותו ערב בבני ברק חגג אליעזר ציפורי יו"ר רשת מלונות ציפורי את שמחת נישואי בנו באולמי קונקורד.

ברכת מזל טוב להרב יוסף וינמן, מנאמני בית הגראי"ל שטיינמן, לרגל הולדת בתו, בשבת ערך וינמן קידושא רבא בבני ברק בהשתתפות הצמרת הליטאית.

הרב שמחה קרקובסקי, משב"ק אדמו"רי בית לעלוב ויו"ר בית התבשיל והכנסת אורחים בעיירת ליז'ענסק ולעלוב, אירס את בנו יחידו עם בת הרה"ג רבי יהודה לייב פרוש ר"מ בישיבת סאמטאר בב"ב. מזל טוב.

מזל טוב גם לעסקן אהרן שכטר, מתאם לקוחות חרדים 'דואר ישראל' ומנהל הסניף באלעד, לרגל נישואי בתו בשבוע הקרוב.

ברכת מזל טוב שלוחה ליוסף לייב יאקאב‏, מכתבי העיתון 'דער בלאט' ומעסקני חסידות סאטמר, לרגל הולדת הבן.

ואחרון חביב, מזל טוב לעסקן המירוני הרב לוי יצחק קרליבך, לרגל הולדת בנו.
מזל טוב אלי ישי יעקב גרודקה כנסת אורן חזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד