י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סוד ה'אהבה' של ר' שלמה קרליבך ז"ל

מרדכי רוט זיהה את הסוד שהצליח לקרליבך ז"ל לגעת בליבותיהם של כל כך הרבה יהודים

סוד ה'אהבה' של ר' שלמה קרליבך ז"ל
מרדכי רוט

ר' שלמה קרליבך, למרות כל חילוקי הדעות סביבו, אי אפשר להתווכח על כך שהיה איש צדיק שהחזיר אנשים רבים בתשובה. גרם לאנשים לחזור לכור מחצבתם ונתן להם את הזהות היהודית שלהם ואף חיזק אותה בכדי למנוע נישואי תערובת וכדומה.

הדור של ר' שלמה נקרא דור ילדי הפרחים. מה הסוד של ר' שלמה שהצליח כ"כ לחזק איתם? מה היה הסוד שבו הוא השתמש בכדי לעורר את אותם יהודים לתשובה? על איזה נקודות הוא לחץ אצלם שעוררו אותם להיות יהודים טובים יותר?

בסה"כ ילדי דור הפרחים היו אלו שהורידו מעליהם כל עול אפשרי וקיים. הם נתנו לגיטימציה לסמים ואלכוהול לא התייחסו לאף דת באשר היא. פרקו כל עול. אז איך בעצם הוא נגע בהם?

ר' שלמה נגע בעצם בנקודה הרגישה אצל כל אדם באשר הוא והיא ה'אהבה'. ר' שלמה פשוט נתן לכל אותם אנשים שצבאו על פתחו אהבה אינסופית, אמיתית, וכך כבש את ליבם. מה אדם לא עושה בשביל לקבל קצת אהבה?? אנשים מוכנים לעשות דברים שבוודאות יפגעו בהם אח"כ. או אפילו יפגעו בהם באותו רגע ממש. יביכו את עצמם. ילכו רחוק אחרי אהבה שאפילו לא בטוח שהיא קיימת...

כמטפל אני רואה עד כמה אנשים הופכים ללא אנושיים כאשר הם חסרי אהבה. כאשר הם לא מאמינים באהבה. כאשר הם לא יודעים שאוהבים אותם ואפילו אם חסרה להם אהבה בעברם. אהבה היא בסיס חשוב לבניית אדם טוב ובריא בנפשו.

ר' שלמה קרליבך לא סיפר לאנשים שהם ייצלו בגיהינום, לא הפחיד או איים. רק אהב מכל הלב. וזה מה שגרם לכ"כ הרבה אנשים ללכת אחריו בעיניים עצומות. למרות שזה לא ממש היה מקובל באותה עת. אף אדם לא יכול להיות בריא בנפשו כשהוא נטול אהבה. אהבה היא בסיס טוב לכל אדם ואדם יכול להתגבר על קשיים גדולים ועצומים כאשר הוא מוקף באהבה.

אני רוצה לתת כמה משפטים שאמר ר' שלמה על אהבה:

1. יש שני מיני קדושות. קדושה אחת היא הקדושה של משה רבנו. משה רבנו מלמד אותי איך להיות יותר קדוש, ויותר קדוש, ויותר קדוש.הקדושה השניה היא של אהרון הכהן. אהרון הכהן מלמד אותי איך לוותר על הקדושה שלי בשביל אדם אחר. געוולד, איזו קדושה! על הכהנים נאמר: ׳לנפש לא יטמא בעמיו׳ ופירש רש״י: ׳יצא מת מצווה׳. כלומר, כהן מחויב לקבור מת, אם אין אחרים שמתעסקים בקבורתו. אהרון הכהן אומר לנו: אסור לי להיטמאות! אבל אם מישהו צריך אותי אני מוכן לעשות בשבילו הכל!!!

2. אני לא מפחד משום דבר בעולם!! אבל מדמעות של בן אדם אני מפחד…

3. כתוב בתורה: ׳ואהבת לרעך כמוך׳ מי זה רעך? זה האדם שעומד לצידך. בכל פעם שתדבר עם מישהו אתה צריך להפנות את כל ליבך אליו. כשאני מדבר עם מישהו, הוא האדם היחיד שנמצא בעולם בשבילי באותו רגע. אפשר להציל את נפשו של אדם על ידי שתאמר לו כמה שהוא טוב ויפה.

4. אם אני אוהב מישהו, ואני רואה מישהו אחר שלא אוהב אותו, טוב מה אני יכול לעשות! יש כמה שאוהבים אותו, וכמה שלא אוהבים אותו. אבל כשאני אוהב מישהו מעומק עומק הלב, אני לא יכול לסבול אם יש מישהו שלא אוהב אותו. לכן בראש השנה אנחנו מתפללים: ״וידע כל פעול כי אתה פעלתו״. אני לא יכול לסבול אם נשאר, אפילו באלסקה, גוי אחד שלא יודע שיש אלוקים חיים בעולם.

נכתב לזכרו של איש מלא אהבה כתזכורת לנו כמה אהבה היא חשובה.
מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספרים יש לך 10 דקות לבריאות .ועשר דקות לפני שהולכים לרופא .
[email protected] ,
קרליבך אהבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד