י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אירועי שבת: אוניברסיטת טראמפ תשלם 25 מיליון

הפגנות בביתוניא, גבר נורה למוות בכפר כנא, ובמצרים אופטימיים לקראת ממשלו של הנשיא האמריקני החדש

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

במהלך ליל שבת בוצע ירי מכיוון הצד האדום (עזריה) לעבר ניידת משטרה שהיתה בסמוך למעבר הזיתים. זוהו מספר פגיעות בניידת. אין נפגעים. כוח משטרה מג"ב וצה"ל מבצע סריקות ונפתחה חקירה.

בבוקר שבת ב-9:59 נמסר למד"א מרחב כרמל על רוכב אופנוע שנפגע מרכב בכביש 6954 בירידות סמוך לקיבוץ רמת השופט לכיוון משמר העמק. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים רמב"ם גבר כבן 40 במצב קשה יציב, עם חבלות בגפיים ובאגן, בהכרה.

לוחמי מג"ב פעלו היום במשך שעות ארוכות כנגד עשרות מפגינים פלסטינים אשר יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון המוצבים באזור מעבר ביתוניא. הכוחות אשר השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, הצליחו אחרי מרדף רגלי לעצור את אחד המפגינים הדומיננטיים אשר יידה לעברם אבנים ואף סיכן את חייהם וחיי האזרחים במקום. העצור בן 19 תושב יריחו הועבר להמשך חקירה.

בצהרי שבת התקבלו דיווחים על קטטה בנמל ת"א בסמוך לאחד מבתי הקפה במקום. מדובר בסכסוך בין עובד באחד מבתי הקפה בנמל לבין 5 מבקרים שהגיעו לבית הקפה. כל המעורבים עוכבו לתחנת המשטרה.

בליל שבת דווח למשטרה על גבר כבן 35 תושב כפר סילוואן אשר נכנס בסמוך לשעה 17:30 עם קייאק בחוף לבנון וטרם שב. לאחר מספר שעות של סריקות שבוצעו על ידי ספינת שיטור ימי, מסוק של חיל האויר ושוטרים שסרקו את חופי הכנרת, אותר הנעדר בסמוך לשעה 01:30 באמצעות צוות ספינת השיטור הימי במרחק של 2 קילומטר מחוף גופרה בלב ים. הנ"ל פונה לבסיס השיטור הימי בריא ושלם.

בשבת בבוקר בכפר כנא סמוך לבנק מרכנתיל דיסקונט נמצא גבר בן 48 תושב הכפר ירוי ברכב. הפצוע פונה לבית חולים פוריה במצב קשה - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. חוקרי משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות האירוע ואספו ממצאים בזירה.

לפנות בוקר שבת בשל שריפת יער שהתקרבה לחלקו המזרחי והצפוני של היישוב טל אל, כוחות גדולים של המשטרה הגיעו למקום והחלו לסייע בפינוי כ-20 משפחות מהיישוב שבתיהם היו סמוכים לקו האש אל המועצה המקומית משגב. צוותי כב"ה פעלו בשטח למניעת התפשטות השריפה אל תוך היישוב. בתום הערכת מצב שקיים ממ"ז החוף ניצב עמוס יעקב לאחר שכב"ה השיגו שליטה בשריפה הוחלט על החזרת התושבים שפונו לבתיהם.

בצהרי שבת נתקבל אירוע במשטרה על אדם פצוע ירי בכפר מאכר, ליד מאפיית אריאל. הפצוע פונה לבית החולים נהריה במצב קשה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

חדשות חוץ:
יו"ר איגוד העיתונאים במצרים ושני חברי הנהלה נוספים נידונו לשנתיים מאסר לאחר שסיפקו מחסה לשניים מעמיתיהם, שהיו דרושים לחקירה משטרתית. השלושה הסתירו את המבוקשים בבניין האיגוד, בשעה שכוחות הביטחון של מצרים פשטו עליו באפריל.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בשיחה עם בכירי צבאו כי רוסיה פועלת לפיתוח כלי נשק חדישים על מנת להבטיח "מאזן אסטרטגי". "רוסיה, כמו מדינות אחרות, עובדת על טכנולוגיות נשק חדישות, לרבות שימוש בלייזר, יכולות על-קוליות ורובוטים", אמר. גורמים בצבא הרוסי מסרו כי המדינה מפתחת ראשי נפץ חדשים לטילים בליסטיים, שיהיו מסוגלים לבצע פניות חדות בדרך למטרתם ולהתחמק מנשק אויב.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר כי פעולותיו של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ יהיו שונות מהתבטאויותיו במהלך המרוץ לנשיאות. בראיון לסוכנות הידיעות הפורטוגלית LUCA התייחס א-סיסי לעתידה של ארה"ב ומדיניותה במזרח התיכון ואמר "אין צורך לקפוץ למסקנות ולדאוג. יש להבדיל בין אמירות במהלך קמפיין לבין פעולות אמיתיות לאחר השבעת הנשיא".

הקואליציה הערבית בהנהגת סעודיה הכריזה על הפסקת אש של 48 שעות בלחימה בתימן נגד המורדים החות'ים, החל מבוקר שבת בשעה 11:00 (שעון ישראל). כך מדווחת סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית. על פי הדיווח, הפסקת האש תוארך אם המורדים החות'ים יכבדו אותה ויאפשרו הכנסת סיוע הומניטארי לאזורים הנמצאים תחת מצור.

יותר מ-30 בני אדם נהרגו בקרבות בתימן בין כוחות הממשלה לבין המורדים החות'ים בפעתי העיר טאיז, העיר השלישית בגודלה במדינה. כך מסרו גורמים ביטחוניים.

התובע הכללי של ניו יורק אריק שניידרמן מסר כי הושג הסדר טיעון בתביעה שסטודנטים ב"אוניברסיטת טראמפ" הגישו נגד נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, בגין הונאה. טראמפ ישלם 25 מיליון דולרים לתלמידים שנרשמו ללימודי שיווק, נדל"ן ויזמות - ולפי טענתם לא קיבלו תמורה הוגנת לכספם. שניידרמן הוסיף כי טראמפ ישלם מיליון דולרים לעיר ניו יורק על עבירה על תקנות החינוך בעיר.

ארגון הבריאות העולמי של האו"ם הסיר את מצב החירום שהוכרז בגין נגיף זיקה. ראש הארגון, ד"ר דייויד היימן, מסר כי יושקעו כעת משאבים לתחקיר ארוך טווח של הווירוס, שמועבר על ידי עקיצות יתוש ועלול לפגוע בנשים ובילדיהן.

הסיכום בשיתוף מוקד זק"א ורשת "קבוצת העיתונאים רוטרניק"
אירועי שבת כפר כנא ביתוניא טראמפ מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד