ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

דרעי: סקרים ואלי ישי לא מפריעים - 'הפלג' מפריעים

שלושת הפוליטיקאים החרדים מדברים על הכל • גפני: "כחלון רצה שאתפטר" • ליצמן: "הצעירים באגודה פונים לעסקים". ממליץ לגפני - "תהיה שר" • דרעי על ישי: "רעשי רקע לא קיימים, כל סגירת כביש בהפגנה פוגעת ביהדות החרדית"

גפני, ליצמן ודרעי. צילום: אשר מדינה
גפני, ליצמן ודרעי. צילום: אשר מדינה

שר הפנים אריה דרעי תקף את 'הפלג הירושלמי' ואת ההפגנות שלהם על גיוס בני ישיבות, לאחר שנשאל על הסקרים האחרונים של לפיד שמעניקים לו כוח, אמר דרעי כי "אם יש מה שמדאיג אותי אלה לא הסקרים. אליהם אני ממש לא מתייחס. מה שמדאיג אותי אלו ההפגנות שיש מי שיוזם אותן מסיבות אינטרסנטיות, כשכל סגירה של כבישים גורמת לחילול ה' נוראי ולפגיעה בכוחה של היהדות החרדית".

הדברים נאמרו בראיון משולש של דרעי עם שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני לעיתון 'המודיע', לקראת הועידה הכלכלית שתתקיים מחר.

גם ליצמן התייחס לסקרים ואמר כי "דווקא בשל התנודתיות הזו של הסקרים, שמצביעים על כך שהציבור מואס במפלגות הקיימות, הגיע הזמן שאנו נעבוד על הגדלת כוחנו בקרב הציבור החילוני. בסקרים אנו רואים שביעות רצון רבה מעבודתם של הנציגים החרדיים. אין זה סוד, שבמדד הפופולריות אני נמצא היום במקום הראשון, והגיע הזמן לתרגם זאת למנדטים".

ליצמן נשאל: "אתה רואה חילוני מכניס ג' לקלפי?" והשיב: "ודאי. יש חילוניים רבים שהצביעו ג' וצריך להגדיל את המגמה הזו, בפרט אצל אלה שסבורים שאין אלטרנטיבה אחרת. לצד זאת אדגיש, שחייבים לעבוד על מיצוי היכולות בציבור שלנו. לא הגענו עדיין למצב של מאה אחוז הצבעה גם בקרב הקהלים שלנו, ואם נמצה את הכוחות אצלנו – נוכל להגיע לתוספת כח משמעותית. ולגבי לפיד, אני ממש לא מתייחס אליו. גם הוא יודע שכל עוד אני לא מחליף איתו מלה, אין לו סיכוי לעבוד עמנו יחד, וממילא – אין לו סיכוי לשמש אי פעם כראש ממשלה".

בעקבות הראיון התוקפני של אלי ישי השבוע נגד ש"ס ומנהיגיה, נשאל דרעי: "רעשי הרקע של כוחות פלגניים עדיין נשמעים. אתה לא חושש מחזרה גנרלית על מה שראינו בבחירות האחרונות?" וענה: "רעשי הרקע ממש לא מפריעים לנו. מבחינתנו הם לא קיימים, אנחנו מתמקדים בעשיה למען הציבור".

בראיון עלה גם נושא שילובם של עסקנים צעירים בפוליטיקה. "עד כמה יש סיכוי לעסקן מקומי צעיר שפועל למען הציבור, להתקדם במפלגות החרדיות? האם לא קורה מצב שנציגים ותיקים יושבים על מקומם יותר מדי זמן, ובכך מעכבים את הדור הצעיר להתקדם לעמדות משפיעות יותר?"

ליצמן השיב כי "ברור שיש לכל אחד סיכוי. אני רוצה להזכיר שגם אני הייתי צעיר פעם, ועובדה שהתקדמתי ואיש לא הפריע לי... כאשר ישנו צעיר שמשקיע ורוצה להתקדם, הוא יתקדם. אנו נסייע ככל שנוכל. עם זאת, ברור שנשאף לרענן את השורות ולנסות להכניס כוחות חדשים. הבעיה שלי היא, שקשה למצוא צעירים שירצו להשקיע בעסקנות. לרוב, מי שמוכשר פונה לעסקים ומוותר על העשייה הציבורית, רק מי שנכשל בעסקים מחפש תפקיד בזירה הציבורית...".

דיון מעניין היה סביב כוחם של הנציגים החרדים בתפקידים השונים.

ליצמן נשאל: "בכל הכנות, אתה רואה כעת את הרב גפני מנהל את התקציב, כשכל המי ומי עולים אליו. אינך מתגעגע לתפקידך כיו"ר ועדת הכספים?" וענה: "הייתי בשני התפקידים, יו"ר ועדת כספים ושר הבריאות, ואני יכול לומר, שעם כל החשיבות לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, ואני יודע למה אפשר להגיע בתפקיד הזה, אני היום שלם מאד עם תפקידי כשר הבריאות. מבחינתי, כל יום שאני במשרד אני יכול להועיל ולסייע לעוד יהודים, ואת הסיפוק הזה לא אקבל בשום מקום אחר".

גפני: "יש מעלה לתפקיד הזה ויש מעלה לתפקיד הזה. אני מכיר את כוחי ויודע שבתוך הכנסת אוכל להגיע להישגים. איני מאמין שאוכל להגיע להישגים הללו במשרד ממשלתי, חשוב ככל שיהיה. הנה, שר האוצר רצה שאתפטר מוועדת הכספים ואהפוך לשר, שר הכלכלה, ודחיתי את ההצעה".

ליצמן לגפני: "זה משום שלא התנסית בכך עדיין. אם היית מתנסה בתפקיד שר, לא בטוח שהיית מסכים לחזור לאחר מכן לתפקיד יו"ר ועדת הכספים...".

גפני: "יתכן, ברור ששר יכול להשפיע רבות מתוקף תפקידו לצד שולחן הממשלה, אך לדעתי, את העמדה הזו של יו"ר ועדת הכספים אסור להפסיד. זו עמדת כח משמעותית, שאנו מחוייבים להמשיך ולהחזיק בה. הרי לא לחינם הסכים שר האוצר להציע לי תפקיד של שר ובלבד שאוותר על התפקיד הזה. ורק בגלל החשיבות של העמדה הזו, אני הוא זה שמתנדב לעשות זאת".

דרעי: "אני חושב שאני ותיק פה יותר מכולם בתחום הזה, ואני סבור שמעמדת שר אפשר לסייע רבות, אם יודעים לעשות זאת ואם נחושים לפעול למען שולחינו. ואם לסכם את השיחה הזו - הרי כולנו ממהרים כעת לחזור איש איש למשרדו ולהמשיך בעשיה – ברור שכיום אנו נהנים מהעובדה שהאנשים הנכונים נמצאים כולם במקומות הנכונים. ר' יענקל בבריאות, ר' משה בועדת הכספים, ואני במשרדי הפנים והפריפריה, לצד יתר חברינו שנמצאים איש איש במקומו. יחד אנו עושים את המיטב למען הציבור, ואנו מקווים שנזכה להיות אכן אנשי בשורה כבר בתקופה הקרובה, בכל התחומים אך בעיקר בכל הנוגע לפתרון נושא מצוקת הדיור".
אריה דרעי יעקב ליצמן הפלג הירושלמי המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד