י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המינויים של טראמפ: ימניים ואנטי מוסלמים

ראש ה-CIA החדש נבחר יום אחרי שצייץ דרישה לביטול ההסכם עם איראן, מינויים חשובים נוספים רואים באיסלאם סרטן ותומכים בזכותה של ישראל להגנה עצמית

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

צוות העברת השלטון של הנשיא דונאלד טראמפ בחר ביום שישי את שלושת האנשים המיועדים לתפקידי הביטחון הלאומי החשובים ביותר בממשל. לתפקיד ראש ה-CIA נבחר חבר בית הנבחרים מייק פומפיאו, הסנאטור ג'ף סשנס מאלבמה נבחר לתפקיד התובע הכללי ואילו הגנרל בדימוס מייקל פלין ימונה ליועץ לביטחון לאומי, כמו כן בחר הצוות את הסנאטור לשעבר מייק הקבי לשמש כשגריר ארה"ב בישראל.

מייק פומפיאו שנבחר לתפקיד ראש ה-CIA הוא חבר בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, והיה אחד המבקרים של הסכם הגרעין עם איראן. מבקריו טוענים שהוא אנטי איסלמי. בימים האחרונים צייץ פומפיאו: "אני מצפה לבטל את תוקף ההסכם הרה האסון שנעשה עם המדינה מממנת הטרור הגדולה בעולם". טראמפ עצמו התייחס למינוי ואמר כי "פומפיאו יהיה מנהיג מבריק ונחוש כראש ה-CIA".

הגנרל בדימוס מייקל פלין שימונה ליועץ לביטחון לאומי ידוע כמבקר חריף של מדיניות החוץ של אובמה. לטענתו ארצות הברית צריכה לעבוד בשיתוף פעולה רב יותר עם רוסיה בסוגיות ביטחון בינלאומיות. כזכור טראמפ טען במהלך הקמפיין שלו שיש לבחון שיתוף פעולה עם רוסיה בסוגיות בינלאומיות שונות.

ג'ף סשנס, סנאטור מאלבמה בן 69 שהיה בעבר התובע הכללי של אריזונה, נבחר לתפקיד התובע הכללי. הוא מתנגד נחרצות למתן אזרחות למהגרים בלתי חוקיים ותומך נלהב ביוזמת טראמפ לבניית חומה בגבול מכסיקו. סשנס אמר בעבר כי יש לישראל זכות להגן על עצמה מפני הרקטות של חמאס, הפציר בממשל אובמה להטיל וטו על כל החלטה אנטי-ישראלית באו"ם והתנגד בחריפות להסכם הגרעין עם איראן.

מייקל פלין, גנרל בדימוס שימונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי, השווה את האיסלאם לסרטן במהלך כנס שנערך הקיץ בדאלאס, והוסיף כי במסמכים שנמצאו אצל ארגוני טרור נמצאו קריאות למצטרפים "להיכנס למחזור הדם של האויב". ברשת ABC דווח כי בספר שכתב על האיסלם נכתב בין היתר: "אנחנו במלחמת עולם נגד תנועה משיחית של אנשים רעים, רובם מושפעים על ידי אידיאולוגיה טוטליטרית: האיסלאם הרדיקלי".
דונלד טראמפ מינויים האקבי סשנס סיאייאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד