י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפלטה מכה שוב: דירה נשרפה ברמת שלמה

מגבת שהונחה על פלטה נדלקה והבעירה את הדירה כולה, בשריפה שפרצה בליל שבת ברמת שלמה והסתיימה בחסדי שמים ללא נפגעים בנפש

צילום ארכיון
צילום ארכיון

שלושה צוותי כיבוי בפיקודו של להב אורן אברהמי, פעלו בליל שבת, בכיבוי שריפה שפרצה בדירה בבניין ברחוב הרב שלמה דרוק בשכונת רמת שלמה בירושלים.

כתוצאה מהשריפה נזק כבד נגרם לדירה אחת, ועשן כבד וסמיך אפף את חלל הבניין.

לוחמי האש נכנסו לדירה הבוערת והבחינו כי תקרת הבית העשויה מקונסטרוקציית גבס ושוקלת מאות ק"ג, קרסה מעוצמת החום, ובנוסף הבית כולו אפוף עשן ולהבות. צוותי הכיבוי ביצעו לאלתר סריקות מקיפות בחלל הבית ומתחת לתקרה, במטרה לשלול הימצאות לכודים בבית ומתחת להריסות התקרה. בד בבד, צוותים נוספים כיבו את הלהבות ואווררו את הדירה מהעשן הרב שהצטבר בה. בסיום הסריקות למרבה המזל, לא אותרו לכודים או נפגעים.

מחקירה ראשונית שבוצעה ע"י חוקרי כבאות והצלה תחנת ירושלים עולה, כי מגבת שהונחה על פלטת שבת, החלה לבעור עקב הצטברות חום, כתוצאה מכך התלקח במהירות חלל הבית. עוד עולה, כי דיירי הבית שהיו באותה העת בתוך הדירה, נמלטו מהדירה הבוערת, שניות ספורות אחרי שיצאו מהבית קרסה תקרת הבית הכבדה.

להב אורן אברהמי קצין כבאות והצלה שפיקד על השריפה, מסכם: "בסביבות השעה 23:05, הוזנקנו לשריפה בדירה בבניין ברמת שלמה. הגענו למקום ובתוך זמן קצר יחסית השתלטנו על השריפה ומנענו את התפשטותה לכלל הבניין.

"מחקירה ראשונית שביצענו במקום, התברר לנו, כי ככה"נ מגבת שהונחה על פלטת שבת התלקחה וגרמה לשריפה ולנזק הגדול. חשוב לי להזכיר לציבור כי חל איסור חמור לעטוף את פלטת השבת בבדים מכל סוג שהוא. עטיפת הפלטה בבדים וסמרטוטים, יכולה לגרום לאסונות כבדים בנפש ורכוש, כפי שראינו לצערנו לא מעט פעמים בשנים האחרונות. כדי לשמור על חום התבשילים, יש אמצעים יעודיים חסיני אש העומדים בתקן ובהם ניתן להשתמש ללא חשש. הציווי שתמיד צריך להיות נר לרגלנו הוא 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".
פלטה דירה רמת שלמה שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד