כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לא נחים בשבת: שיבושים נוספים בלוח הטיסות של אל-על

טיסה 095 לבייג'ין, שהיתה אמורה לצאת במוצאי שבת, נדחתה ליום ראשון בבוקר • חברת אל-על: "לצערנו הרב ממשיכים הטייסים בהתנהלות שערורייתית" • ועד טייסי אל-על: "אטימות החברה וניהולה הכושל מעדיפים לפגוע במאות נוסעי החברה"

צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90



עם פתחו של שבוע חדש, גם הסכסוך באל-על מתחדש. החברה הודיעה בשעה זו על דחיית טיסה 095 לבייג'ין, שהיתה אמורה לצאת הלילה בשעה 22:30 ונדחית למחר בשעה 8:00 בבוקר - איחור של 10 וחצי שעות.

מהחברה נמסר כי גם הפעם הגורם לשינויים בלוחות הזמנים הוא חוסר היענותם של טייסי החברה לאייש את הטיסה בשני הכיוונים. מהחברה מסרו כי "לצערנו הרב ממשיכים הטייסים, בהנהגתו של קברניט ניר צוק, בהתנהלות שערורייתית לשבש את טיסות אל על ולפגוע בנוסעים ובחברה".

לטענת החברה הטיסה הייתה מאוישת מראש, אך היום אחר הצהריים שני הטייסים המיועדים לה, הקברניט והקצין הראשון, "פתחו מחלה" (מצב בו טייס מודיע לפי שיקוליו שהוא לא כשיר לבצע את הטיסה). כשניסו בחברה לאייש את הטיסה במחליפים נתקלו בחוסר מענה או סירובים על רקעים שונים, אצל למעלה מ-30 אנשי צוות אוויר (קברניטים וקצינים ראשונים). שניים מהם היו כוננים ופתחו מחלה גם הם.

מדובר בפנייה לגיוס טייסים לטיסה מעבר ללוח הטיסות אליו שובצו. בין דרישותיהם של הטייסים סביב סכסוך העבודה עם ההנהלה והסכמי העסקתם, הם מבקשים להסדיר את נושא שעות עבודתם ולקבוע את רמת השכר שלהם בהתאם. כחלק מפעולתם לשמור על רמות שכר גבוהות, רבים מהם לוקחים טיסות מעבר למכסת השעות המינימלית המוסכמת - ובכך נהנים מתשלום על שעות נוספות.

בתוך כך טוענת הנהלת אל על כי הטייסים, שנהנים מגמישות סביב לוח הטיסות שמאפשרת להם להעלות את שכרם, מנצלים את ההטבות המוצעות להם כדי לנפח את השכר. לפיכך, הם נענים לטוס רק בטיסות מפוצלות ומאריכים את הדיווחים על זמני הטיסה, כך שהתגמול שיקבלו יהיה גבוה יותר.

מוועד טייסי אל על נמסר הערב כי "אנו נאלצים לספוג עיכוב בטיסת אל על לבייג'ין בשל התנהלות הנהלת אל על וחבורת קלאבמרקט בראשות תמי מוזס-בורוביץ. טייס אחד חסר, ובמקומו נמצאים כרגע 6-10 קצינים ראשונים ועוד לפחות 6 קברניטים המוכנים להוציא את הטיסה ולשוב מיד על מנת להמשיך את תכנונם החודשי. כולל מנהל הצי - איש הנהלה! אולם אטימות החברה וניהולה הכושל מעדיפים לפגוע במאות נוסעי החברה".

קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
אל על שיבושים בטיסות לוח טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד