י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

טיבי מאיים: נגיש בג"ץ נגד צופרי השבת

הח"כ הערבי מבהיר כי אם חוק המואזין יעבור בהחרגה של צופרי השבת, יעתור לבג"ץ נגד ההחרגה

טיבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
טיבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ אחמד טיבי מאיים כי אם חוק המואזין יעבור ותהיה בו החרגה של נושא צפירת השבת כפי שהציעו במשרד ראש הממשלה לשר הבריאות יעקב ליצמן – "אנחנו נעתור לבג"ץ בענין זה", לדבריו של טיבי, "החוק גורם לתסיסה בכל רחבי העולם האיסלאמי".

טיבי סיפר כי "קיבלתי טלפונים מראשי איחוד אנשי הדת בפקיסטן, בלבנון, ירדן, תורכיה ושאר העולם הערבי והאיסלאמי המביעים זעם רב על החוק. אני קורא לראש הממשלה להתעשת ולשקול את עמדתו מחדש. במספר ערים הגיעו מזה שנים רבות להבנות ברמה מקומית ולא בכפייה. יש להעדיף סובלנות והידברות על כפייה והתגרות".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש בשבוע למזכירות הממשלה ערר נגד החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה, לקדם את החוק למניעת רעש המואזינים.

במכתב ששיגר השר ליצמן, הוא מפרט כי החוק עשוי למנוע את צפירות השבת, עליה נהגו להכריז בעבר בחצוצרות וכיום באמצעות כרוזים המשדרים צפירה או ניגונים.

לדבריו במשנה מתוארות שלוש תקיעות לקראת השבת כמסורת ארוכת שנים: "במשנה בסוף מסכת סוכה", הוא כותב, "חז"ל מתארים את שלש התקיעות שתקעו זמן מה קודם לכניסת שבת על מנת להבדיל את העם ממלאכה, ושלוש תקיעות בשעת כניסת השבת עצמה שנועדו להכריז כי מכאן ואילך אסורה כל מלאכה עד לצאת השבת או החג.

"במשך אלפי שנים במסורת ישראל שימשו כלים שונים לפעולה זו, בין השאר השופר והחצוצרה. עם התפתחות הטכנולוגיה, משמשות מערכות הכריזה להודעה על כניסת השבת בעוצמת הקול המותרת, ובכפוף לתקנון.

"חרף קבלת הצעת החוק בוועדת השרים לעניני חקיקה הצעת החוק במתכונתה ובמסגרת הדיונים שיעלו בעקבותיה בוועדות הכנסת - ההצעה עלולה לפגוע בסטטוס קוו הקיים ועל כן בהתאם לתקנון עבודת הממשלה, מוגש ערר זה לממשלה לצורך קיום דיון נוסף, טרם העלאת החוק להצבעה במליאת הכנסת".
אחמד טיבי יעקב ליצמן בגץ חוק המואזין מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד