י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שביתה בבני ברק: אחרי חודשים של מאבק נואש

הוריהן של 64 בנות גן 'שדרות הנציב', המטולטלות מאז פתיחת שנת הלימודים ממבנה למבנה - לא מתכוונים לשתוק

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

הורי 64 הילדות הלומדות בגן 'שדרות הנציב' בבני ברק, והתקועות מאז פתיחת שנת הלימודים ללא מקום עבור הגן - הודיעו כי הם פותחים ממחר (ראשון) בבוקר בשביתה, זאת לאחר שבמשך חודשיים וחצי עברו הבנות בכל בוקר ממבנה אחד למבנה שני, לאחר שבית המשפט הוציא צו נגד המבנה ששימש את הגן.

לדברי ההורים, מתחילת השנה ילדותיהם לומדות בכל יום במקום אחר: תקופה במכולה של 15 מ"ר במוסד לבנות עם פיגור שכלי - עם הליכה לשירותים של כ-5 דקות, שלושה ימים בלשכת ראש העיר חנוך זייברט, שלושה ימים בלשכת סגן ראש העיר אברהם רובינשטיין, יומיים במרכז לילד והמשפחה ברחוב לנדאו, יומיים בבית ספר שירת יוסף, יומיים בחניה של סמינר גור, כמה ימים בקראוון עם כולל אברכים ועם שירותים משותפים.

לדבריהם, "הילדות נמצאות בכל בוקר במלחמה, הנפשות שלהן מטולטלות ופגועות עם הפרעות רגשיות קשות, ללא ימי לימודים מסודרים, הכל קייטנה אחת גדולה. די נמאס לנו, מי לוקח אחריות על 64 ילדות קטנות? יש גבול לכל התעללות".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "מדובר בשכנים הפועלים, זה כשנה, בכל פעם בטענה אחרת, בועדה המחוזית לתכנון ולבניה ובבימ"ש, להשגת צווים כנגד מיקום הגנים. הם קיבלו צווים פעמים אחדות, ולבסוף הם בוטלו. הפעם הגישו השכנים בקשה לצו מניעה זמני בביהמ"ש המחוזי בתל-אביב על סמך טענה של חוסר רישיון הפעלה לגנים. בעקבות זאת, ניתן צו זמני".
גן ילדים זייברט שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד