ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המצוקה הבוערת ביותר במגזר החרדי: פתרונות דיור לילדים

סקר עומק בדק את עמדות הציבור החרדי בנוגע לשורה ארוכה של בעיות כלכליות שעל סדר היום - מה הנושא הבוער ביותר, מה עמדת החרדים לגבי מס על דירה שלישית, ואיך היחס לנושאי חינוך ותרבות • הנתונים המלאים - בפנים

המצוקה הבוערת ביותר במגזר החרדי: פתרונות דיור לילדים
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90



מצוקת הדיור הוא הנושא המדאיג ביותר את המגזר החרדי בישראל, כך עולה מסקר חדש המתפרסם לקראת ועידת "כלכלה ועסקים" של העיתון החרדי "המודיע" שתתקיים היום: 49% מהנשאלים בסקר, שנערך על ידי מכון המחקר החרדי "סקר כהלכה", טענו כי הנושא המטריד אותם ביותר כיום הוא מציאת פתרונות דיור לילדיהם.

לשאלה מה הם הנושאים המרכזיים הנוגעים לחברה החרדית שאתה מצפה שמשרדי הממשלה יקדמו? ענו 39% מהנשאלים כי הם מצפים שהממשלה תדאג לנושא הדיור במגזר, כפול מהנושא הבא ברשימה - נושא החינוך ותרבות שנמצא בעדיפות אצל 18% מנשאלים.

הסקר נערך בקרב 425 משיבים מהחברה החרדית בישראל. טעות הדגימה היא 4.5%. הסקר נערך ביותר מ-40 נקודות יישוב ועל פי דגימת שכבות ועל פי חלוקה לזרמים במגזר החרדי.

על פי הערכות, בכל שנה נדרשות במגזר כ-5,000 יח"ד חדשות בהתאם למספר הזוגות החרדיים שנישאים, וחברי הכנסת כבר הכריזו כי הם הולכים להיאבק בנושא בכל הכלים הנדרשים.

עוד עולה כי 36% הנשאלים בסקר סבורים כי המס על דירה שלישית אינו הוגן ובעייתי. לטענת הנשאלים המתנגדים להצעת החוק המס יגולגל על השוכרים ואינו שוויוני. חלקם חושבים שהוא יפגע במי שהשקיעו בנדל"ן כאפיק השקעה לפנסיה. כמו כן, חלק סבורים כי הדבר יפגע בציבור החרדי שרכש דירות עבור הילדים. 27% סבורים כי המס על דירה שלישית צודק. 37% ענו לא יודע או לא השיבו לשאלה.

ההתנגדות הגבוהה יחסית של החברה החרדית למס על דירה שלישית ומעלה נובעת מהנוהג החרדי לסייע ברכישת דירה או לרכוש דירה עבור הילדים, חתנים וכלות צעירים. משפחות חרדיות שמסוגלות לכך, נוהגות לרכוש דירות זולות בפריפריה עבור הילדים שעתידים להתחתן. עד שהילדים יינשאו, רבים מהם מממנים את המשכנתאות וההלוואות מדמי שכירות.
דיור ועידת המודיע סקר מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד