כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שנתיים לטבח בהר נוף • "חושדים בכל אדם שמסתובב באזור"

איתן מעלימי, שעדיין מחלים מהטבח הנורא שאירע בקהילת "בני תורה" בהר נוף, נזכר ברגעים הקשים, מספר כיצד הוא משתדל שלא לדרוך בבית הכנסת בגלל הזיכרון הנורא, על הקשר עם משפחות הקדושים הי"ד - ועל נס הצלתו • ראיון מיוחד

קהילת בני תורה בהר נוף, עדיין לא נרפאו הפצעים.
קהילת בני תורה בהר נוף, עדיין לא נרפאו הפצעים.

בשבת הקרובה, שבת חיי שרה כ"ה בחשוון, יציינו בקהילת 'בני תורה' בהר-נוף שבירושלים שנתיים לטבח המזעזע בקהילת "בני תורה". הרב איתן מעלימי, שנפצע קשה בפיגוע האכזרי והשתקם, התראיין אמש ל'קול החרדי' וסיפר על התחושות והזיכרונות במלאת שנתיים לטבח.

- איך אתה מרגיש שנתיים אחרי?

"אני עדיין נמצא בשיקום אצל פסיכולוג והולך עם מקל, אבל מרגיש הרבה יותר טוב, מלבד שיש לי הרבה סחרחורת, וכאבי ראש".

- שנתיים אחרי, תושבי בשכונה עדיין מדברים על הטבח המזעזע?

"כן. זה ממש קשה לשכוח אירוע שכזה, ישנם אנשים שלא עוברים ליד בית הכנסת בו אירע הטבח מפחד וחשש, אפילו שהם לא היו בבית הכנסת בזמן הטבח. כל אדם חשוד שמסתובב באזור בית הכנסת, התושבים מזעיקים משטרה, זה קורה בתדירות של פעם בחודש. הפעם האחרונה אירעה לפני כשבועיים, כאשר אחד השכנים ראה דמות חשודה באזור והזעיק את המשטרה שהגיעה תוך מספר דקות. לאחר בדיקה, התברר שמדובר ביהודי. האירוע הזה נחרט בליבם של התושבים כאן, בפרט שיום השנה של הרב יחיאל רוטמן הי"ד הסתיים רק לפני שבוע, ונר הנשמה עדיין מהבהב בבית הכנסת, כך שהיה קשה לשכוח את השנתיים האחרונות. יש הרבה תושבים כאן שהתחזקו לזכר הנרצחים".




(האזכרה לזכרו של זידאן סייף בשבוע שעבר, צילום: רווס זוהר)

- אתה עצמך עדיין הולך לבית הכנסת בו אירע הטבח?

"לא, אבל במקרים בודדים שאני מפספס את המניין בבית הכנסת השני, אז כן. וגם כשאני הולך להתפלל שם, אני מתפלל ויוצא מהר, כי כל המראות היריות ודמות המחבלים רצים לך בראש בזמן התפילה כמו בסרט, וזה מסית אותי מהכוונות. בכל פעם מחדש".

- אתה בקשר עם משפחות הנרצחים בטבח?

"לא כל כך, כי לא היה בעבר קשר איתם, והם לא מאותה עדה שלי. אמנם הם מגעים לשמחות שלנו, וכן להפך".

איתן מעלימי: "בשבת הקרובה וביום שני הבא נערוך סעודת הודיה בבית הכנסת בו אירע הטבח. בסעודת ההודיה שערכנו לפני שנה בהשתתפות רבנים חשובים, אמר לנו הרב דוד יוסף שליט"א שחשוב לעשות את סעודת ההודיה באותו המקום בו אירע האסון. הרב שלמה עמאר סיפר בסעודת ההודיה לפני שנה - רבותי באתי לראות את איתן, כי הרופא לחש לי באוזן ביום הפיגוע שבאתי לבקר אותו בבית החולים, כי יש לאיתן כמה שעות לחיות, לכן באתי לראות אותו. אף אחד לא נתן לי סיכוי לחיות אחרי הטבח, אבל הנה אני משוחח איתך היום ברוך השם. אמרתי לרופא בבית החולים - יש לכם רשות לרפות אבל לא לייאש, והרופא השיב לי: 'אף פעם לא שמעתי כאלו מילים, אתה אומר לי את זה בפעם הראשונה' וזה ממחיש שאנחנו בידי הקב"ה, לא בידי בשר ודם - ואסור להתייאש".

כזכור, הפיגוע אירע, בכ"ה חשוון תשע"ה, כאשר שני מחבלים חמושים באקדחים וסכינים פרצו למניין התפילה בבית הכנסת 'בני תורה' בהר נוף בירושלים ורצחו בדם קר את הגאון רבי משה טברסקי ר"מ בישיבת 'תורת משה', הרב אריה קופינסקי, הרב אברהם שמואל גולדברג והרב קלמן לוין. מאוחר יותר נפטר מפצעיו גם זידאן סייף ז"ל - שוטר דרוזי שנורה במהלך חילופי האש עם המחבלים. כשנה אחרי הפיגוע נפטר מפצעיו הרב חיים יחיאל רוטמן הי"ד.

ביום שישי האחרון התקיים בבית הכנסת בני תורה טקס התייחדות עם בני הקהילה הדרוזית וראשי הקהילה לזכרו של השוטר זידאן סייף ז"ל, שבזכותו נמנע אסון כבד יותר.
הר נוף טבח בני תורה איתן מעלימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד