י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יתד נאמן מגן על הרב עמאר: "חבורת בורים"

על אף המתקפות עליו בעבר, יוצא ביטאון 'דגל התורה' להגנתו של הרב עמאר - שמאז סוף השבוע זוכה למתקפה חריפה ברחוב הישראלי

הרב עמאר. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90
הרב עמאר. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90

הסערה שפרצה סביב דבריו של הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים מגיעה הבוקר (ראשון) גם למאמר המערכת בעיתון הליטאי 'יתד נאמן' תחת הכותרת 'סערה' – עושה דברו, בעיתון יוצאים להגנה על דבריו.

"מדי פעם פורצות 'סערות' תקשורתיות מגמתיות ומלאכותיות, שכל מטרתן היא לחרף מערכות אלוקים חיים. חבורת בורים ועמי ארצות, שלא קראו ולא שנו, חסרי מושג מינימלי בערכי תורת הנצח היהודית, שומעים איזו אמירה של דובר חרדי, אם זה רב נכבד, או איש ציבור ארצי או מקומי, כאשר הוא תוקף איזו תת-תרבות חילונית, ומציג את ההשקפה התורתית עליה, והנה 'שמחה וששון', כאשר בעונה חסרת כותרות מרתקות יותר, הופכת אותה התבטאות ל'סערה' ו'שערורייה'.

"לו היו אותם בורים, מזדמנים לבתי הכנסת מדי שבת בשבת, ושומעים את הקריאה בפרשת השבוע, מן הסתם היה קצב ה'שערוריות' גדל והולך, כי התורה הקדושה, אינה מסתירה את דעתה כלפי עוקריה, אם זה מחללי שבת, אם זה אוכלי נבלות וטריפות, ואם זה בשאר תועבות העולם, שנפש יפה מזדעזעת מהן. היא קובעת את העונשים החמורים שהיו מוטלים על עובריה, לו היתה ידה של התורה תקיפה. ולא בהכרח שהם היו מבוצעים בפועל, שהרי סנהדרין שהיתה הורגת אחד לשבעים שנה היתה נקראת 'סנהדרין קטלנית' (מסכת מכות ז.), אלא שעצם האזהרה של התורה, היתה גורם להרתעה ולריחוק מאותן עבירות הנושאות בחובן עונשים כה כבדים".

"הרי לא מכבר קראנו בפרשת נח ''כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ''. השחתה זו, אומרים רבותינו ז"ל, היא השפל המוסרי הירוד ביותר אליו יכולה להגיע החברה האנושית, ואשר בעטיה נגזר על העולם כולו להיחרב. אותו שפל מגונה ומכוער, אליו הגיע דור המבול, לפני למעלה מ-4000 שנה, הוא כיום, במאה ה-21 פיסגת הנאורות האנושית, עד שכל מי שמעז למתוח ביקורת פומבית על תת-התרבות הבזויה הזו, זוכה לקיתון של שופכין ומוצג כפנאט חשוך, שאין לו מקום בעולם 'מתקדם' ו'מודרני'.

"והרי לו ידעו אותם בורים, כי ה'נאורות' הזו אינה אלא שיבה וחזרה ארבעת אלפים שנה לאחור, לימי הדור המושחת ביותר בתולדות האנושות, אותו דור שלא היתה לו זכות קיום בעולם, מן הסתם הם היו מחפשים טרמינולוגיה אחרת כדי להגדיר את אלו הדוגלים ב"התפתחות העולם" מאז קיבל עם ישראל את התורה בהר-סיני, ובוודאי שלא היו מגדירים אותם כאנשי העבר".
סערת הרב עמאר יתד נאמן תת תרבות מאמר מערכת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד