כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

61 פצועים בתאונת דרכים סמוך לצומת חולון

עשרות פצועים בתאונה רבת נפגעים בין חולון לתל אביב; המשטרה פתחה בחקירה, ואגד הודיעה כי תשתף פעולה באופן מלא

61 פצועים בתאונת דרכים סמוך לצומת חולון

בכביש 44 סמוך לצומת חולון אירעה תאונת דרכים עם מעורבות מספר כלי רכב אוטובוס - 61 בני אדם נפגעו, בהם אישה אחת במצב בינוני והשאר באורח קל.


צילום: אלירן אביטל - תיעוד מבצעי מד"א

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי אוטובוס שהגיע לצומת חולון מכיוון מזרח למערב פגע, מסיבה שטרם התבררה, באוטובוס אחר ובמספר כלי רכב. האוטובוס המשיך בנסיעה לתוך הצומת ופגע באוטובוס נוסף ובמספר כלי רכב נוספים. האוטובוס חצה אי תנועה ונעצר על גבי רמפה בצד השני של הכביש. כעת מתרכזים המאמצים בחקירת האירוע ובהחזרת התנועה במקום לסדרה בצורה המהירה ביותר על מנת לאפשר את החזרה לשגרה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים איכילוב, תל השומר, וולפסון ואסף הרופא סה"כ 61 פצועים, בהם אחת באורח בינוני, אישה כבת 28 בהכרה מלאה עם פגיעת בטן, ו-60 פצועים במצב קל, עם חבלות ומכות יבשות.

חובש רפואת חירום במד"א אריה פרקש וחובש בכיר במד"א רואי קטלן שהגיעו בין הראשונים למקום סיפרו: "המראה היה קשה, ראינו מכוניות מעוכות, שכריות האוויר בתוכן נפתחו, אוטובוס כשחלקו הקדמי מעוך עמד על אי התנועה ואוטובוס עם שמשה קידמת מנופצת בסמוך, המכוניות היו פזורות לאורך 3 צמתים סמוכים. ראינו פצועים שחלקם יושבים, חלקם שוכבים וחלקם מתהלכים, כולם היו בהכרה מלאה. ערכנו סריקה ומיון ראשוני לפצועים ולאחר טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח פינינו אותם לבתי החולים הסמוכים כשמצבם של הפצועים בינוני וקל."

מוישי סגל מתנדב איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה של תאונה עם מעורבות אוטובוסים ומספר כלי רכב. למרבה הנס כלל הנפגעים היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות ופציעות. עקב כמות גדולה של הנפגעים שנזקקו לקבלת טיפול רפואי ביקשתי סיוע של מתנדבים נוספים. בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקתי טיפול רפואי ראשוני לנפגעים".

מנהל מרחב דן במד"א איציק בן אהרון שהגיע לזירה סיפר: "מדובר בתאונה קשה ומורכבת כשהפצועים התפרשו לאורך 3 צמתים ברדיוס של חצי קילומטר הסמוכים לצומת חולון. הגענו למקום בתוך זמן קצר מאוד בכוחות גדולים של כונני מד"א רכובים על אופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ.  במקום היו הרבה אנשים שנסעו באוטובוסים וברכבים והמטרה הייתה לאתר אותם, להעניק טיפול רפואי לכולם ולפנות אותם במהירות לבתי החולים. החובשים והפראדמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסה"כ 34 נפגעים מתוכם 1 בינוני והשאר במצב קל".

יוסף חיים בן ציון מתנדב איחוד הצלה סיכם: "הגענו לזירה כ-25 מתנדבים של איחוד הצלה, רופאים פרמדיקים וחובשים, ומתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה שפילסו את דרכם לזירה למרות פקקי הענק שנוצרו עקב אופי התאונה והענקנו טיפול רפואי ראשוני לכ-50 נפגעים במצבים קל ובינוני. בתאונה היו מעורבים שלושה אוטובוסים ומספר כלי רכב. מדובר בזירת פעילות של כשעה וחצי טיפול וסיוע לנפגעים עד להגעת כלל האמבולנסים שפינו את הנפגעים לבתי החולים".

דובר אגד, רון רטנר, אמר הבוקר כי החברה תשתף פעולה עם המשטרה בחקירת נסיבות התאונה בצומת חולון בה היה מעורב נהג החברה. "הערכה ראשונית של גורמי המקצוע במקום היא כי יתכן ומדובר בכשל של הגורם האנושי ואולם הדברים יבדקו בהמשך ביסודיות" מסר רטנר. "לדבריו - הנהג, בן 65, התקבל לעבודה לפני כחמישה חודשים".

צילום: חטיבת דוברות המשטרה ותיעוד מבצעי מד"א








צומת חולון תאונה רבת נפגעים תאונת אוטובוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד