י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נתניהו על הצוללות: "הכל היה שקוף"

ראש הממשלה התייחס לראשונה בפתח ישיבת הממשלה לפרשת הצוללות הגרמניות: "כל הדיונים על עסקת הצוללות היו מתועדים, ממוסמכים ושקופים"

נתניהו בצוללת. צילום: לע"מ
נתניהו בצוללת. צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפרשת הצוללות הגרמניות שמסעירה בימים אלו את כלי התקשורת, על פי החשד, פרקליטו הקרוב של נתניהו – דוד שמרון, מייצג בישראל את החברה הגרמנית, לדברי נתניהו: "כל הדיונים על עסקת הצוללות היו מתועדים, ממוסמכים ושקופים".

"כראש ממשלת ישראל", הוסיף נתניהו, "אני מקדיש את מיטב זמני להבטיח את ביטחון ישראל. העיקרון שמנחה אותי ברור - ישראל תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב ובכל מרחב".

לדבריו, "ביטחון ישראל מחייב רכש צוללות וחידוש צי הצוללות. אלה מערכות נשק אסטרטגיות שמבטיחות את עתידה, ואני אומר לכם, מבטיחות את עצם קיומה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות. חיזוק העוצמה הביטחונית של מדינת ישראל הוא השיקול היחיד שהנחה אותי ברכש הצוללות, זהו השיקול היחיד שמנחה אותי תמיד ואין בלתו".

דבריו של נתניהו מגיעים לאחר הדברים שאמש אמר שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, "צוללות הן חיוניות, אמון הציבור חיוני אף יותר. יש הרבה סימני שאלה. לכן, כמו שאומר בוגי, חובה לחקור. גם בגרמניה, גם אחורנית", צייץ ברק בטוויטר.

קודם לכן כתב שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון כי "התנגדתי נחרצות להגדלת צי הצוללות של חיל הים בשלוש צוללות נוספות. באותה עת, מטעמים מבצעיים, ארגוניים וכלכליים, לא היה לצה"ל צורך בכך, ואף לא בשנים הקרובות - ועמדתי התבססה גם על סמך עבודת מטה מקצועית, מעמיקה ומקיפה שבוצעה בצה"ל ובמשרד הביטחון. איני יודע מה נעשה ומה נחתם לאחר עזיבתי את משרד הביטחון, אך פרסומיו של רביב דרוקר בנושא מטרידים מאוד, ומחייבים בדיקה מקיפה של הגורמים הרלוונטיים. תיאור השתלשלות הדברים המתוארת בהודעת המל"ל, הוא חסר ואינו משקף את המציאות כהווייתה".
צוללות נתניהו ישיבת ממשלה בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד