י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נאמן לשולחיו: דרכו האחרונה של חבר המועצה

רבים מתושבי אשדוד ליוו בשעת לילה מאוחרת למנוחות את הרב משה בורשטיין ז"ל והתקשו להיפרד • 'בחדרי חרדים' עם סיקור ותיעוד

נאמן לשולחיו: דרכו האחרונה של חבר המועצה

לקראת חצות לילה ולמרות השעה המאוחרת, הגיעו רבים מתושבי העיר אשדוד להשתתף במסע הלוויתו של איש החסד וממקימי עולה של תורה בעיר, הרב משה בורשטיין ז"ל, חבר מועצת העיר לשעבר ששימש כנציג ופעיל נאמן לציבור במשך שנים רבות ונפטר בפתע פתאום.

חברו מספר ל'בחדרי חרדים' על שעותיו האחרונות: "בתפילת מעריב במוצאי שבת עלה ר' משה במיוחד שלש קומות כדי להתפלל בביתו של הגה"צ רבי יהושע ויספיש בקרית פוניבז'. בדרכו כבר לא חש בטוב ומיד נסע לבית החולים קפלן ברחובות יחד עם חתנו, שם תוך זמן קצר השיב את נשמתו לאחר שעבר אירוע לבבי".

לדברי מכריו, במשך השבוע האחרון שוחחו עמו והוא התעניין בנושאים שונים של החזקת תורה והם לא חשבו לרגע שזו בעצם השיחה האחרונה איתו.

למנוח ר' משה ז"ל זכויות רבות, מאז הגיעו לאשדוד לפני למעלה מ-40 שנה דאג לצביונה של העיר כהמשך למורשתו של הרב מפוניבז' הגרי"ש כהנמן זצ"ל שהקים את הקריה ואת מוסדותיה.



בתחילת שנות ה-70 התמסר בכל מאודו לעמוד לצידו של הגאון רבי אברהם אלטמן, מי שהקים ויסד את הישיבה לתפארה "עטרת צבי" שהוציאה במשך עשרות השנים גידולים מבורכים של רבנים וראשי קהילות בארץ ובחו"ל.

ר' משה היה המנהל האדמניסטרטיבי של הישיבה עוד בימיה הראשונים ברובע א' ליד הים, ואף לקח חלק בתפקיד ההוראה לתלמידים בהתחלה ופעל ללא ליאות להצלחת הישיבה והמתיבתא. רבים זוכרים לו לטובה את הארת הפנים המיוחדת שהיתה לו כלפי התלמידים שהגיעו מבתיהם מכל הארץ.

פטירתו הפתאומית גרמה להלם גדול בקרב תושבי העיר, הוא היה דוגמא של שליח ציבור נאמן שלימדו התורה היה בראש מעייניו ולמרות עסקנותו הרבה לא היה מוותר על לימוד התורה דבר יום ביומו.

לקראת חצות לילה נערך מסע ההלוויה בבית העלמין אשדוד, כשיו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן דאג לכל ההכנות מיד לאחר הסתלקותו. לפני ההלוויה הספידוהו תמרורים הגר"י שיינין רב העיר אשדוד, הגרי"ב שרייבר גאב"ד אשדוד ורב קהילת 'בני פנחס', הגר"א אלטמן ר"י 'עטרת צבי', הגר"ח קלמנוביץ רב שכונה רובע ו' חבר לשכת הרה"ר ורב מחקת עירובין הארצית, הגרש"ד גרוס הכהן רבם של חסידי גור בעיר וחבר בד"ץ רבני הקריות, הגר"י נוביק ראש כולל 'בית שמואל', ובניו - הרה"ג רבי ישעיה פרץ רו"כ בקרית ספר, הרה"ג רבי שלום גרשון רו"כ 'יששכר באוהלך', ר' יוסף, ר' דוד, חתנו הרה"ג ר' אפרים פיונטק מחשובי הלומדים בישיבת מיר ברכפלד שמירר בבכי על האבידה הגדולה ועל החיסרון הגדול של דמות המלאה תורה וחסד בדרגות גבוהות עד מאוד, בדבריו ביקש מחילה בשם כל המשפחה והמשתתפים.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד דומע ממסע הלוויה.













































הרב משה בורשטיין אשדוד חבר מועצה יהדות התורה דום לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד