ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

זעם בטבריה: פרסומת למכירת בשר לבן

חבר המועצה הדתית מאיר אוחנה נזעק בשל פרסום על מכירת בשר 'דבר אחר', ויוזם הגברת האכיפה בנושא - בתמיכת המקובל הרב דוב קוק

צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל
צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל

 

לפני כשבועיים וחצי, פורסמה באחד המקומונים בעיר טבריה מודעה בעמוד ראשי שהכריזה על מכירת בשר 'דבר אחר' בחנות האחים מרסל בעיר. תושבי טבריה החרדים הרימו גבה ואף תמהו על כך - אבל לא נעשה דבר ברמה המעשית, עד שמאיר אוחנה, שמשמש גם כגזבר וחבר מועצה דתית בעיר, החליט לפעול בעניין ולברר מה עומד מאחורי פרסום המודעה.

מבירור שערך אוחנה במועצה הדתית ובאגף כשרות, נמסר לו שאין בידי המועצה הדתית לעשות דבר, והנושא תלוי במועצת העיר. בעקבות כך, שלח אוחנה מכתב לראש העיר מר יוסי בן דוד והעתק לחבר המועצה רפאל טרבלסי וליו"ר המועצה הדתית יעקב שטרית. כאשר למכתב הצטרף גם המקובל תושב העיר הרב דוב קוק שכתב מילים נוקבות בדבר חוסר אכיפת החוק.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כותב אוחנה: "ביום שישי האחרון, ראיתי באחד ממקומוני השבת את הפרסום הבא, זה לשון המודעה: 'יום יום בשר לבן טרי מבחר מוצרים לגריל ופירות ים'. החנות נמצאת בשוק העירוני טבריה. כתושב העיר וכאדם יהודי גרידא, הספקתי להזדעזע מעצם העובדה שבטבריה, אחת מערי הקודש, מוכרים בשר לבן".

אוחנה המשיך וכתב: "בישיבת מועצה דתית שבה אני גם חבר, העליתי ביום ראשון האחרון את הנושא ונמסר לי שהיכולת לאכוף/לטפל בנושא היא רק על ידי חברי מועצת העיר וראש העיר. זאת מכיוון שחוק זה מעוגן בחוק עזר עירוני..." בהמשך מצטט אוחנה את החוק הרלוונטי.

"לאור האמור לעיל, מחובתנו כיהודים תושבי העיר לעצור תופעה זאת, שאף שמעתי שקיימת בעוד מקומות בעיר טבריה. חשוב מאוד גם להעלות את החוק עזר על סדר יום המועצה ואף לנסות לשנות אותו שיהיה יותר מחמיר ומרתיע ברמת האכיפה (לפי החוק לעיל, הקנס הוא 600 ₪ שלעניות דעתי לא מרתיע כלל ועיקר). יש לציין שקיבלתי גיבוי מלא לפעול בנושא מחברי המועצה הדתית ומהעומד בראשה מר יעקב שטרית. בתקווה ואמונה שנושא זה אכן יטופל ויקבל משנה תוקף".

מאיר אוחנה, חבר המועצה הדתית בטבריה, אומר לבחדרי חרדים היום: "החלטתי לעשות מעשה ולנסות להביא לשינוי החוק. לא יתכן שבטבריה, אחת מערי הקודש, יהיה ממכר של בשר דבר אחר. טבריה עוד מעט חוגגת אלפיים שנה, אחד מדמויות הפאר של העיר היא רבי חיים אבולעפיא, מייסד העיר מלפני כ270 שנה. כנצר לרבי חיים, אני בטוח שבחזיונו לעיר הוא לא ראה את העיר נותנת יד לתופעה הזאת. צריכים להירתם לנושא הזה כולם כאיש אחד - למגר, לאכוף ולהרתיע".

האחים מרסל, בעלי החנות, מסרו בתגובה לבחדרי חרדים: "אין חוק כזה. יש החלטה של בג"ץ שמותר למכור בשר טרף, ואין חוק שאסור לפרסם שאני מוכר בשר טרף. אין חיה כזו שאסור לפרסם. כל אחד יקנה ויאכל מה שהוא רוצה, מי שלא מתאים לו שלא יבוא".

 

מכתב הפניה לראש העיר



המודעה בעיתון



חוק העזר בטבריה


בשר לבן טבריה הרב קוק זעזוע חוק עזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד