כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פתח תקווה בכתה: ר' יואל אנסבכר ז"ל הובא למנוחות

מאות מתושבי העיר ליוו למנוחות את רואה החשבון ר' יואל אנסבכר ז"ל, שנפטר באופן פתאומי • בנו בן ה-5 של המנוח עשה 'קריעה' ואמר קדיש לקול בכיות המלווים

פתח תקווה בכתה: ר' יואל אנסבכר ז"ל הובא למנוחות
קובי הר צבי

קהל רב מתושבי פתח תקווה ליוו היום (ראשון) למנוחות את רואה החשבון ר' יואל אנסבכר ז"ל, יו"ר עמותת בית הכנסת 'קהל חסידים' בכפר גנים ג', שנפטר ביום שישי באופן פתאומי לאחר שלקה בדום לב בעת שרכב על אופניו, כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים'.

מסע ההספדים החל בבית הכנסת 'קהל חסידים' - שם קבע את מקום תפילתו ולימודו. ראשון המספידים היה רב הקהילה הגאון רבי צבי לאו שאמר: "ר' יואל היה כולו חסד ונתינה והתמדה בתורה לצד עיסוקיו הרבים. נפטר בי"ז במר חשוון, חודש מר כל כך, היום שבו החל המבול וגרם לכל כך הרבה תוהו ובוהו. זה ממש סימלי שברגע שהוא נפטר באופן פתאומי כולם בקהילה והמשפחה במצב של תוהו ובוהו".



הרב לאו הוסיף כי ר' יואל היה סמל להכנסת אורחים ונפטר בערב השבת שבא קוראים על הכנסת האורחים של אברהם אבינו ומסתיימת בעקדת יצחק. הרב גם ביקש סליחה בשם בני הקהילה.

החברותא של המנוח, הרב יונתן רביבו, סיפר בהספדו כי לר' יואל הייתה תוכנית מסודרת לסיים את כל הש"ס תוך שלוש שנים, והיה מקפיד על כך כל יום – מיד כשחזר מהעבודה היה רץ לגמרא.

לאחר מכן המשיכה ההלוויה לבית העלמין סגולה בפתח תקווה - שם הספידו הרב סמט, רב בית הכנסת רינת אשר, ורב העיר הרב מיכה הלוי, וכן אביו הרב שלמה דניאל אנסבכר שהודה "על ארבעים ושלש שנים נפלאות שה' נתן לנו בן שכולו שמחה וטוב לב". לאחר הספדים נוספים של שני אחיו הוא נטמן בחלקת החסידים.

רגע מצמרר היה בעת שבנו בן ה–5 עשה 'קריעה' וקרא קדיש, כאשר עין לא נותרה יבשה בקהל.

































יואל אנסבכר הלוויה פתח תקווה קדיש יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד