ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

תקיפת חיילים: הוארך מעצר בן 60 ואב לשבעה

נציג המשטרה בדיון על הארכת מעצרם של שלושה חשודים בתקיפת חיילים חרדים: "מדובר בתופעה רחבת היקף שבה צעירים חרדים נוהגים להפגין, להתפרע ולהלך אימים על לובשי מדים ופעילים בנושא הגיוס לצה"ל"

חיילים חרדים מותקפים. צילום אילוסטרציה: יחיאל גורפיין
חיילים חרדים מותקפים. צילום אילוסטרציה: יחיאל גורפיין

הוארך מעצר תוקפי חיילים חרדים בבית שמש: בית משפט השלום בירושלים האריך עד ליום שלישי את מעצרם של יעקב נתן ברזעסקי (18) ושל יהונתן עהרנטל (60), שנעצרו במהלך הלילה בחשד לתקיפת חייל חרדי במדים ושוטר בבית שמש. החשוד השלישי בן ה-14 שוחרר בתנאים מגבילים, בהם מעצר בית לחמישה ימים.

המשטרה ביקשה מהשופט דוד גבאי שאול ריכטר להאריך את מעצרם של החשודים בארבעה ימים. לגבי עהרנטל, ציין נציג המשטרה בדיון כי הוא נחקר ומסר גירסה שקשרה אותו לתקיפה, אולם במסדר זיהוי - החייל לא הצליח לזהות אותו.

פרקליטו, עו"ד נדב גדליהו, אמר לבית המשפט: "לא ברור למה היה צריך להוציא צו מעצר ולא להזמין את המשיב, אב לשבעה ילדים בן 60. זה לא הפרופיל הרגיל בהפגנות חרדים. הוא גר ליד כיכר השבת של בית שמש, היה אירוע והוא לקח את הבן שלו משם".

השופט העיר: "אני סבור כי רמת החשד הסביר מספקת להארכת מעצר. מדובר באירוע חמור שיכול היה להסתיים בנזק גופני נוסף לנזק לרכוש שכבר נגרם".



יעקב נתן ברזעסקי (18) חשוד כי בזמן הפגנה על רקע מעצר בחור ישיבה, הוא יידה אבנים לעבר שוטרים ובמהלך אותה הפגנה נפגע אחד השוטרים בראשו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחקירתו הכחיש את המיוחס לו. "מדובר בתופעה רחבת היקף שבה צעירים חרדים נוהגים להפגין, להתפרע ולהלך אימים על לובשי מדים ופעילים בנושא הגיוס לצה"ל" אמר נציג המשטרה רס"ר ניר בן חיים.

לדברי המשטרה, במהלך שהותו של ברזעסקי במסדרונות בית המשפט ניסה לשבש הליכי חקירה. עו"ד נדב גדליהו ועו"ד גל נשרים המייצגים את החשוד אמרו כי במשך חמישה ימים "האדם המסוכן שכולנו מדברים בפומפוזיות על הסיכון האדיר שנשקף ממנו, הוא הולך חופשי שלושה ימים ומשטרת ישראל עומדת מנגד". לדבריהם, מצב זה מוכיח שהמסוכנות היא לא כצעקתה.

גם במקרה זה, השופט דוד גבאי שאול ריכטר מבית משפט השלום בירושלים החליט על סמך חומר החקירה שהוצג בפניו, כי עולה חשד סביר לכך שהחשוד השתתף בהפגנה לפני כשבועיים - והאריך את מעצרו תוך אמירה כי "רמת החשד הסביר מאז המעצר ע"פ צו ועד היום התחזקה במידת מה המצדיקה המשך מעצר בנסיבות האמורות".
בית משפט תקיפת חיילים הארכת מעצר בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד