כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אנגלה מרקל: אתמודד לכהונה רביעית כקאנצלרית

הקאנצלרית הודיעה לבכירי מפלגתה כי בכוונתה להתמודד על כהונה רביעית ברצף בתפקיד הבכיר. על אף משבר הפליטים והירידה בכוחה, הסקרים עדיין חוזים כי מרקל תנצח בבחירות בשנה הבאה

רייכסטאג, בית הנבחרים הגרמני. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
רייכסטאג, בית הנבחרים הגרמני. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90



אנגלה מרקל תתמודד על כהונה רביעית ברצף בתפקיד קאנצלרית גרמניה - כך היא הודיעה היום (ראשון) במפגש עם צמרת מפלגתה בברלין. מרקל צפויה להכריז הערב על החלטה באופן רשמי.

מרקל, בת 62, תציג עצמה כמועמדת מפלגת CDU לתפקיד בבחירות הפנימיות שייערכו בשישה בדצמבר. אם תיבחר, כפי שמסתמן, מרקל תתמודד על תפקיד הקאנצלרית בבחירות הכלליות שייערכו בגרמניה בסוף הקיץ או בסתיו של השנה הבאה.

מרקל מחזיקה בתפקידה כבר 11 שנים - מאז שנת 2005 – נתון ההופך אותה לראשת המדינה הוותיקה באירופה. אם תיבחר בפעם הרביעית ברציפות היא תוכל לשבור את השיא שהציבו מייסד ה-CDU, קונרד אדנאואר, שכיהן בתפקיד 14 שנה, ושל הלמוט קוהל - שכיהן 16 שנה.

מרקל, הנחשבת למנהיגה החזקה במערב, ידעה משברים רבים במהלך כהונתה ובראשם משבר הפליטים שהציפו את גרמניה בשל מדיניות הדלת הפתוחה שלה. כמו כן, הפופולאריות של מרקל ירדה לאורך השנים. עם זאת, בקרב מפלגתה אין יריב שעשוי לאיים על בחירתה כמועמדת לקאנצלרית. על אף הטלטלות שעברה גרמניה, סיכוייה של מרקל להיבחר פעם נוספת גבוהים. בסקר שפורסם בעיתון "בילד-אמ-זונטג", השיבו 55% מהנשאלים כי היו רוצים לראותה בתפקיד גם לאחר הבחירות הבאות. 39% מהנשאלים אמרו כי היו בוחרים במועמד אחר.

לאחר בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב הכתירו רבים את מרקל כאחרונת המנהיגים החזקים שמאמינים בערכים כליברליזם, דמוקרטיה, זכויות אדם ושלום. נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה, אמר במפגש הפרידה שלו ממרקל ביום חמישי כי אם היה גרמני היה מצביע עבורה. אם תיבחר בפעם הרביעית תצטרך מרקל להתמודד עם אתגר ניתובה של גרמניה כמעצמה מקומית באירופה המעורערת ובזירה הבינלאומית הסוערת.

קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
אכזבה באוצר: פחות 10% דירות מושלמות ב-2016
טראמפ מפוצץ את הבועה? האג''ח הממשלתיות נופלות
אנגלה מרקל כהונה רביעית גרמניה ברלין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד