י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

קצין צה"ל שנמלט מזירת פיגוע - הודח מתפקידו

קצין צה"ל הודח מתפקידו לאחר שהתברר כי נמלט מזירת פיגוע ללא שניסה לנטרל את המחבל ולחתור למגע כפי שמצופה ממנו

זירת הפיגוע. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
זירת הפיגוע. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

קצין צה"ל הודח מתפקידו לאחר שהתברר כי נמלט מזירת פיגוע ללא שניסה לנטרל את המחבל ולא חתר למגע. כך מפרסמת הערב (ראשון) גילי כהן באתר 'הארץ'.

על פי הפרסום, מדובר בקצין קרבי בחטיבת השריון 401, לאחר שבתחקיר התברר כי על אף שהוא היה חמוש בנשק, הוא נמלט מזירת פיגוע ירי בגבעת התחמושת בירושלים בערב יום כיפור, בו נרצחו השוטר רס"מ יוסף קירמה הי"ד ולבנה מליחי הי"ד.

מדובר ככל הנראה בפעם הראשונה בגל הטרור הנוכחי שבצה"ל מחליטים להדיח חיילים מתפקידם לאחר שלא חתרו למגע ונמלטו מזירת פיגוע. לאחר שהמחבל נמלט מזירת הפיגוע סמוך לרכבת הקלה בגבעת התחמושת - החל אחריו מרדף עד לשייח ג'ראח שם נורה ונהרג.

מחקירת האירוע כפי שעולה בכתבה ב'הארץ', עולה כי הקצין המשרת בחטיבה 401 נכח במקום אך לא חתר למגע ולכן מפקד אוגדה 162, תא"ל אמיר אבולעפיה, החליט להדיחו מתפקידו.

מדובר צה"ל הגיבו ל'הארץ' כי "לאחר האירוע התבצע תחקיר באשר להתנהלותו של קצין מחטיבה 401 בפיגוע הירי שהתרחש בחודש אוקטובר בגבעת התחמושת. מהתחקיר עולה כי הקצין לא חתר למגע ופעל בניגוד למצופה ממנו באירוע מסוג זה, על כן החליט מפקד האוגדה להדיחו מתפקידו".



בבוקר הפיגוע, המחבל מסבח אבו סביח הגיע עם רכבו מכיון צומת הגבעה הצרפתית לכיוון תחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי, שם פתח באש וירה לעבר אנשים שעמדו בתחנת הרכבת. לבנה מליחי הי"ד בת 60 נפצעה אנושות ונפטרה בבית החולים.

המחבל לא עצר והמשיך בנסיעה במהירות לכיון צומת קלרמון גנו שם ירה לעבר אישה נוספת שהיתה בתוך רכבה וגם היא נפצעה - באורח בינוני. המחבל המשיך בנסיעה לכיון שייח גראח שם עצר את רכבו בצד הכביש, הבחין בצוות לוחמי יס"מ אופנועים שנסעו לכיוונו וירה לכיוונם.

שוטר יס"מ רס"מ יוסף קירמה הי"ד בן 29 נפגע מהירי ונפצע אנושות ושוטר נוסף נפגע באורח קל. צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין במחבל ברכבו עם נשקו וביצע ירי מדויק לעברו והרג אותו. בהמשך, השוטר כבן 30 נפטר בבית החולים הדסה הר הצופים.
הדחה קצין צה''ל חתירה למגע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד