כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

היועמ"ש: אין חשד לפלילים ב'פרשת הצוללות'

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נערך הערב דיון סביב הפניות בנושא "פרשת הצוללות", שם הוחלט כי אין חשד לפלילים בפרשה

ראש הממשלה בנימין נתניהו (לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (לע"מ)

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נערך הערב (ראשון) דיון סביב הפניות בנושא "פרשת הצוללות", בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן וגורמים נוספים ממשרד המשפטים, שם הוחלט כי אין חשד לפלילים כך שמעורבות המשטרה מיותרת.

אולם יחד עם זאת, טרם סיימו במשרד לבדוק את הנושא והוא נשאר על השולחן להמשך בחינה נוספת במשרד המשפטים.

"בתום הדיון הוחלט להמשיך לבחון את הנושא ובמסגרת זו, נבחנים גם היבטים שונים הנוגעים להסדרי ניגוד העניינים של מעורבים בפרשה" נמסר ממשרד המשפטים. "הדברים נבחנים הן עובדתית והן משפטית, ורק לאחר בחינה זו תתקבל החלטה כיצד להידרש לדברים".

על פי הפרסום הערב של עמית סגל בחדשות 2, עו"ד דוד שמרון זימן את עצמו למכון הפוליגרף "אייל" ובבדיקה שביצע מטעמו יצא דובר אמת. על פי פרסומו, במהלך הבדיקה נשאל שמרון ארבע שאלות: "האם סיפרת לראש שהממשלה על קשר כלשהו בינך לבין המספנות הגרמניות?; האם שוחחת עם ראש הממשלה על רכש צוללות? האם שוחחת עם ראש הממשלה על תחזוקה וכלי שיט והאם סיפרת פעם לראש הממשלה שאתה מייצג את מיקי גנור?". על כל השאלות השיב שמרון בשלילה.

הבוקר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "כראש ממשלת ישראל אני מקדיש את מיטב זמני להבטיח את ביטחון ישראל. העיקרון שמנחה אותי ברור - ישראל תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב ובכל מרחב. ביטחון ישראל מחייב רכש צוללות וחידוש צי הצוללות".

לדברי נתניהו אלה מערכות נשק אסטרטגיות שמבטיחות את עתידה, "ואני אומר לכם, מבטיחיות את עצם קיומה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות. חיזוק העוצמה הביטחונית של מדינת ישראל הוא השיקול היחיד שהנחה אותי ברכש הצוללות, זהו השיקול היחיד שמנחה אותי תמיד ואין בלתו".

פרשת הצוללות בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט דוד שמרון פוליגרף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד