י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ליצמן, דרעי וביבי: רגעי השיא בכנס המודיע • צפו בווידאו

שר הבריאות יעקב ליצמן זעם על הדיווח לפיו לחץ על מנהלי קופות החולים להגיע לוועידת 'המודיע': "יש לשונות רעות בארץ" • על כך שהכריחו אותו להיות שר: "הם כבר מתחרטים על זה" • נתניהו הציג: צרור מחמאות לנציגים החרדים • צפו

נתניהו, ליצמן ודרעי בכנס המודיע (קובי גדעון, לע"מ)
נתניהו, ליצמן ודרעי בכנס המודיע (קובי גדעון, לע"מ)

במהלך הכנס הכלכלי של עיתון "המודיע" שנערך הערב (ראשון), שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לדיווחים לפיהם לחץ על מנהלי קופות החולים להופיע בכנס ולהעניק לו חסויות.

ליצמן זעם על הדברים ואמר: "יש מספיק לשונות רעות בארץ שאומרים שאני לחצתי על אנשי קופות החולים שיושבים כאן לשתף אותם בפאנל הזה. תסתכלו להם בעיניים שיאשרו לכם את זה: אף אחד לא פנה אליהם".

(נתניהו בוועידת המודיע)


ליצמן התייחס לדיווח ב"ערוץ 2", לפיו, לחץ על מנהלי הקופות לתת חסות לאירוע. מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מרכזי שנערך בקביעות בציבור החרדי מטעם עיתון המודיע. עשרות גופים שונים מכל תחומי המשק והכלכלה נטלו בו חלק פעיל גם השנה.

"לשר הבריאות אין כל קשר לשום גוף שהחליט להשתתף באירוע. יש לדחות כל ניסיון לרמוז על פנייה כלשהי כביכול מצד השר או מי מטעמו כלפי חברה זו או אחרת".



ליצמן התייחס בכנס גם לסערת חוק המואזין, שנתקע בעקבות ערר שהגיש, עליו דווח לראשונה ב"בחדרי חרדים". ליצמן אמר בכנס: "בג"צ לעולם לא יאפשר לפגוע במואזין, רק לפגוע בשבת. מאיפה אני יודע? אני אתן דוגמה: היה בג"צ על זה שאני אהיה שר ולא סגן שר. בג"צ אמר שראש הממשלה לא יוכל להיות גם שר הבריאות וגם ראש הממשלה והכריחו אותי להיות שר". ליצמן הוסיף בחיוך לקול צחוקם של המשתתפים: "אני מניח שהיום הם כבר מתחרטים על זה".

"אבל בג"צ לא אסר על ראש הממשלה להיות שר חוץ, או שר התקשורת. זאת אומרת שראש הממשלה יכול להיות שר החוץ ותקשורת ורק בריאות לא. למה? כי חרדי עומד שם", אמר ליצמן וגרף מחיאות כפיים סוערות. "צריך לחפש פתרון בנושא, פתרון שלא יפגע בשבת".

דרעי נואם בכנס (משה גולדשטיין)צילום: דרעי נואם בכנס (משה גולדשטיין)
דרעי נואם בכנס (משה גולדשטיין)

דרעי: "לא תהיה ממשלה טובה יותר"
לאחר מכן עלה לנאום שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שהתייחס בהרחבה למצוקת הדיור החרדית. "לא צריכים ללכת לכסיף" אמר דרעי בהתייחסו לדבריו של שר השיכון גלנט. לדבריו, "הפתרון הוא הרחבת הקיים. אני מקווה שבעקבות הבחירות בארה"ב גם יהיה יותר קל. נלחץ בחצי שנה הקרובה שיגדילו את הבנייה. אנחנו מחפשים דירות במחצית מהעלות של דירות בבית שמש - 500,600 אלף שקל".

דרעי הוסיף: "שיתוף הפעולה של הנציגות החרדית בכנסת ובמרבית הרשויות המקומיות יוצאת מן הכלל. להערכתי הממשלה תחזיק מעמד עד לתאריך הסופי החוקי. לא תהיה ממשלה יותר טובה. יש מאמץ גדול לקיים את ההסכמים שחתמו איתנו".

בעניין עמונה אמר דרעי: "עמונה אולי תזוז קצת באותו גבעה אבל לרובם אני מקווה שיהיה פתרון. חוק ההסדרה הקיים לא נותן פתרון לעמונה. אנחנו נעשה מאמץ בכדי שהממשלה הקיימת תמלא את ימיה. הכותרות שהיו בשבועיים האחרונים מיותרים. אני לא מבין את הציוצים הללו. אני רואה שרים מאוד חשובים שכל הזמן האצבעות שלהם עסוקות בציוצים".

ליצמן ודרעי מעניקים תעודה לנתניהו (משה גולדשטיין)צילום: ליצמן ודרעי מעניקים תעודה לנתניהו (משה גולדשטיין)
ליצמן ודרעי מעניקים תעודה לנתניהו (משה גולדשטיין)

ליצמן לנתניהו: דורשים פתרון למצוקת הדיור
לאחר מכן הגיע רגע השיא של הערב כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס אל האולם, כשהוא חבוש בכיפה ומנופף לקהל. ליצמן עלה להזמין את ראש הממשלה והמטיר עליו שבחים: "הנציגות החרדית פועלת בקואליציה הנוכחית במשותף, באחדות מלאה ובליכוד השורות. אנו בקואליציה של ראש הממשלה, מצביעים איתו גם בדברים שאין לנו תמיד ענין בהם, כמו התאגיד, חוץ ובטחון וכדומה, אנו סומכים עליו. אך אנו דורשים וגם מקבלים את תמיכתו בדברים שחשובים לנו: שבת, צרכי הישיבות, ביטול חוק הגיוס ועוד. היום העברנו את תקצוב תלמידי חו"ל כחלק מההסכם איתנו.


"ברכות למכובדי, אדוני ראש הממשלה, על השתתפותך בוועידה. זה לא מובן מאליו. מי כמוני יודע יום יום ושעה שעה במה ראש הממשלה עסוק ופועל. בכל זאת הוא החליט להשתתף איתנו. זהו ביטוי לקשר החיובי שרה"מ רואה בציבור החרדי.

"ראש הממשלה עובר ימים קשים. יש לו מתנגדים מבית ומחוץ. אך הוא יודע ששותפיו החרדיים לצידו. אנו לא מוותרים על כלום במובנים הערכיים והקואליציוניים, אך אנו שותפים אסטרטגיים בקואליציה, לא חותרים תחתיו ולא פועלים נגדו.

"אני מבקש להודות לך אדוני ראש הממשלה על קיום מתמיד ושוטף של ההסכם הקואליציוני. הוכחת שמילה זו מילה. אתה מקפיד לשמור על ההסכם ככתבו וכלשונו, למרות שאתה משלם מחיר יקר מהתקשורת ומהאופוזיציה, אך אתה עומד בהסכם ואנו מודים לך על כך.

"אדוני ראש הממשלה, חשוב שתדע שיש דבר מרכזי וקריטי, שעל אף שמופיע בהסכם הקואליציוני זה עדיין לא סודר ואנחנו מאוחדים על כך בדרישה חד משמעית: הדיור. אין דירות לחרדים, אין לנו פתרונות להורים ולזוגות הצעירים. אנו דורשים לחדש את מענקי הדיור גם לדיור יד שניה ובפריפריה. הגיע הזמן לפתור את המצוקה שהיא לא פחות מגזירה.

"בהסכם הקואליציוני מופיע שהציבור החרדי יקבל חלקו בדיור כפי גודלו באוכלוסייה, כ – 10%. אנחנו לא שם. אנו רחוקים מאד משם. מכאן תצא הקריאה אליך, זו מצוקה אמיתית וקשה. מועצת גדולי התורה הורתה לנו חד משמעית לשים את הדיור בראש סדר היום ואנו דורשים פתרונות מעשיים.

"רפורמת הסיעוד. עוד הבטחה שאנו מצפים לה. יש לך ממשלה חברתית. שר אוצר חברתי. שר פנים חברתי ופריפריה, וגם יו"ר ועדת כספים חברתי – כולנו יחד נפעל במשותף לשינוי מערכת הסיעוד בישראל".

ראש הממשלה נתניהו בכנס (משה גולדשטיין)צילום: ראש הממשלה נתניהו בכנס (משה גולדשטיין)
ראש הממשלה נתניהו בכנס (משה גולדשטיין)

נתניהו: "ליצמן קודח לי חור בראש"
לאחר מכן עלה לנאום ראש הממשלה נתניהו שהרבה בשבחים לליצמן, כינה אותו "ר' יעקב" ואף החמיא לעוזרו הוותיק, מוטי בבצ'יק.

"ליצמן הוא שר הבריאות הטוב ביותר. אזרחי ישראל אומרים זאת. ומוטי בבצ'יק הוא עוזר שר בריאות מצוין" אמר נתניהו.

ראש הממשלה עבר לדרעי ושיבח אותו: "יש לנו שר פנים מצוין - דרעי, חבר שקול ורציני בקבינט. סומך על שיקול דעתו. הוא אדם מנוסה, עם לב חכם ומוח חכם". על גפני אמר נתניהו: "יש לי יו"ר ועדת כספים מעולה. אי אפשר להריץ מדינה וממשלה בלי כסף. גפני עושה זאת במיומנות".

נתניהו הוסיף: "נראה היה שעולם התורה חרב מן העולם. אני אומר לכם הוא לא חרב. עולם התורה קם לתחיה במדינת ישראל בארץ ישראל והנה הוא לפניכם. אני מעריך את עולם התורה. אני מבין את הקשר המתמשך של קיום העם. בלי רוח אין עם. עבודה לא צריך לבוא על חשבון התורה. אפשר גם וגם. אני מעריך את לימודי הישיבה ואני יודע את הפוטנציאל של לימוד בישיבה.

"אני מאמין בשילוב הזה ויודע עד כמה כישרוניים האנשים שיוצאים מהישיבות. אני מדבר עם אנשי עסקים. אני רואה יזמים והשכל בעיניים ואני מכבד את השילוב של תורה.

"אנחנו עובדים יחד עם ראשי המפלגות החרדיות כשותפים אמיתיים. אנחנו לא אחים לצרה אלא אחים מבחירה. בממשלה מתעוררות בעיות מעת לעת ואז ר' יעקב ליצמן מעלה הצעה שאף אחד לא חשב עליה שמשנה את כל זווית הראייה והרבה פעמים זה הפתרון".

בנושא מצוקת הדיור אמר נתניהו: "כשאנחנו מוצאים פתרון לציבור החרדי זה פתרון דיור לכלל עם ישראל ובתוך זה גם הציבור החרדי. הרב ליצמן דיבר איתי על זה לפחות 5,000 פעם והוא קודח לי חור בראש בכדי למצוא פתרון".

(צילומים: משה גולדשטיין)






































יעקב ליצמן הכנס הכלכלי של המודיע חוק המואזין בג''צ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד