י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחריף הסכסוך באל על: חמישה טייסים בכירים התפטרו

כפי שפורסם בחדשות ערוץ 2, בין המתפטרים: ראשי ציים והטייס הבכיר בחברה • אל על: "זו עדות נוספת ללחץ שמפעיל יו״ר נציגות הטייסים בוועד" • ועד הטייסים: "מנכ"ל החברה משבש טיסות מדי יום במתכוון - על חשבון מאות נוסעים"

מחריף הסכסוך באל על: חמישה טייסים בכירים התפטרו



מאבק טייסי אל על בהנהלת החברה עולה מדרגה: חמישה טייסים בכירים באל על הודיעו בימים האחרונים על התפטרותם מתפקידי ניהול: הטייס הראשי של החברה עידו שרון; הקברניט בועז חטיבה, מנהל צי 747; הקברניט גיא נבון, מנהל צי 767; וטל פישל, הטייס הראשי של בויאנג 777, אשר יועד להתמנות לראש צי בדצמבר. גם הקברניט יונתן גת הודיע על בקשתו להפסיק את תפקידו כטייס הראשי של מטוס ג'מבו 747 ולחזור לפעול כטייס רגיל.

כפי שפורסם בחדשות ערוץ 2, כל הנזכרים מעלה הסבירו את עזיבתם מתפקידי הניהול לנוכח הקושי לנהל את הצי בתקופה האחרונה, בה מתנהל מאבק מתוקשר בין הטייסים להנהלת אל על, הכולל חילופי האשמות הדדיים בדבר ניסיונות לפגוע בפעילותה התקינה של החברה.

מקורו של הסכסוך בין הטייסים להנהלה בתנאי ההעסקה של הטייסים ודרישות השכר שלהם, לאחר שלטענתם הוא לא עודכן שנים. הטייסים מפעילים מזה תקופה ארוכה שורה של צעדים, בהם פיצולי טיסות (סירוב להטיס את מטוס החברה בחזרה ארצה מיד לאחר נחיתתם בנקודת היעד בחו"ל) ודיווחים על זמני טיסה ארוכים - כדי להגדיל את משכורתם.

מנכ"ל אל על, דוד מימון, החליט לפני כשבוע וחצי לנטוש את האסטרטגיה הסתגלנית שנקטה החברה עד כה אל מול הלחץ שהפעילו טייסי החברה, והודיעה על ביטולי טיסות של טייסים המוכנים לטוס רק בכיוון אחד.

בעלי התפקידים שהודיעו על התפטרותם נדרשו מחד לשקף את עמדות ההנהלה ולדרוש מחבריהם להתייצב לכל הטיסות, מבלי לפצל אותן, ומנגד - להזדהות עם דרישות עמיתיהם לגבי עדכון שכרם וגיבוש תנאיהם. "אני רוצה להאמין שאם התנאים ישתנו, חלקם יחזרו בהם מהודעתם", כתב אחד מטייסי החברה.

מוקדם יותר היום זומנו שישה טייסים לשימועים אצל מנכ"ל החברה, בחשד שנתנו דיווח כוזב על שעות טיסותיהם, כלומר, דיווחו שהמטוס יצא לדרך לפני שהוא התנתק בפועל מהשרוול, ובכך האריכו את זמני טיסתם ונהנו מתשלומים גבוהים מאלה שהיו זכאים להם.

מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה להתפטרות הבכירים: "אנו מצרים על כך שמנכ"ל החברה, במקום לחזק את אמונו במנהליו הבכירים המתפטרים בהמוניהם בשבוע האחרון, בוחר להאשים באופן חסר שחר טייסים מסורים בוועדות משמעת ושימועים, ואחר כך מצפה מהם להירתם לעזרתו, על אף שהוא משבש טיסות מדי יום במתכוון, על חשבון מאות נוסעים".

מהנהלת חברת אל על נמסר בתגובה לדברים: "ההתפטרות היא עדות נוספת ללחץ שמנסה להפעיל ניר צוק, יו״ר נציגות הטייסים בוועד, על ההנהלה. התפטרותם (של הבכירים - ג.מ.) תיכנס לתוקף בעוד 3 חודשים".

קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
אכזבה באוצר: פחות 10% דירות מושלמות ב-2016
טראמפ מפוצץ את הבועה? האג''ח הממשלתיות נופלות
אל על טייסים קברניט טיסות עיצומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד