כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב שטיינמן: לא משנה מי נבחר בארצות הברית. שניהם גויים

ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן התייחס לבחירות בארצות הברית, ולסיפור הידוע מאחד מראשי בעלי המוסר שהיה ממתין לדעת את תוצאות הבחירות בכדי לברך "שלא עשני גוי" • על הציות המדוקדק לדברי רופאים, ואיך מותר לסחור בדולרים

הרב שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הרב שטיינמן. צילום: שוקי לרר

תלמידו של הגראי"ל שטיינמן מספר כי מיד לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב "עלה אצלו" מה שמספרים על אחד מגדולי בעלי המוסר, שהיה מחכה לשמוע בבוקר מי נבחר לנשיאות, כדי לכוון בשלא עשני גוי, אפילו על הגוי הנבחר.

החברותא, הגאון רבי משה יהודה שניידר, מעיד כי ראש הישיבה אמר "שאינו מבין מאי נפקא מינה בכוונת הברכה מי נבחר, הרי שניהם גויים".

בנוסף, לגבי דברי רופאים בענין מסויים, התבטא בכאב ואמר, ראו כל מילה שהרופא אומר מאמינים ומקיימים בדקדוק רב, על אף שהרופא לא תמיד יודע בדיוק. ודבר אלוקינו שכולו אמת מדוקדק, ושמענו באוזנינו בהר סיני לא תגנוב לא תרצח וכו', האם גם בזה אנחנו מדייקים ונזהרים כל כך.

הרב שניידר מספר כי בשבת האחרונה ניגש אחד מניניו להתברך ובירכו הגראי"ל שיהיה בריא וחזק, והשיב הילד "וכן למר". נהנה הגראי"ל ואמר - זוהי ברכה של תינוק שלא טעם טעם חטא.

בנוסף, כאשר היו עוסקים בדף היומי בסוגיות אונאה, נשאל הגראי"ל לגבי מכירת וקניית דולרים, שאין המחיר שווה, מה נקרא מחיר הדולר לעניין אונאה, מחיר קניה או מחיר מכירה. ואמר שהם שני מחירים נפרדים, מחיר קניה ומחיר מכירה, ובכל אחד משערים שתות לפי ענינו.
הרב שטיינמן נשיאות ארצות הברית שלא עשני גוי בחירות טעם חטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד