ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מזל טוב! מוישי הולצברג בן 10

מוישי הולצברג - הילד האהוב שניצל מפיגוע הטרור במומביי והפך למפורסם בעולם היהודי כולו, כבר בן 10, וזו בהחלט סיבה טובה לחגוג

מוישי הולצברג. צילום: חיים טויטו
מוישי הולצברג. צילום: חיים טויטו

מוישי הולצברג, שהתייתם מהוריו גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד במתקפת הטרור במומבאי שבהודו כשהיה רק בן שנתיים נהיה בן 10, סבו וסבתו עוטפים באהבה ובשמחה ומקפידים לציית לפסיכולוג שמלווה אותם מאז.

"מוישי רוצה להיות ילד רגיל, כמו כולם", אומרת סבתו יהודית רוזנברג הבוקר ל'ידיעות אחרונות'. "הוא אמר בצורה מפורשת 'אני לא רוצה שיתייחסו אליי כמו אל ילד יתום ומסכן, אני לא צריך רחמים'. הפסיכולוג הסביר לנו שכל מה שמוישי עבר נאגר במוח שלו, בתוך קופסה שחורה, והוא לא מוכן שמישהו יפתח אותה בהפתעה. זכותו. אנחנו ממעיטים לדבר איתו על מה שהיה, אבל פעם בשנה המציאות טופחת על פנינו ומעלה בנו זיכרונות, כאילו שכל זה קרה רק אתמול".

הסבא הרב שמעון רוזנברג מספר אף הוא ל'ידיעות אחרונות'. "האסון התרחש ב־26 בנובמבר, אבל אנחנו הולכים על פי התאריך העברי. א' כסלו. ביום חמישי הבא נעלה להר הזיתים לציין שמונה שנים לטרגדיה, ולמחרת — יום שישי, ב' כסלו — מוישי יחגוג את יום הולדתו העשירי. בעצת הפסיכולוג התחלתי את ההכנה. אתמול התרווחנו בניחותא על הספה ואמרתי לו 'מוישי, אתה יודע שהאזכרה בעוד פחות משבועיים?' סיפרתי לו שביום חמישי הבא הוא לא ילך לתלמוד תורה, או שיסיים את יום הלימודים מוקדם מהרגיל כדי שניסע לבית הקברות, וראיתי איך גלגלי הראש שלו מסתובבים. הוא קפץ ושאל 'זיידה, אז יום ההולדת שלי יהיה למחרת, ביום שישי?' ומיד מחה 'אני לא אוהב לחגוג את יום ההולדת שלי ביום שישי!"

מוישי לומד בכיתה ה' בתלמוד תורה במגדל העמק. וסנדרה המטפלת המפורסמת שחילצה את מוישי מהפיגוע עברה לפני שלוש שנים לירושלים שם היא עובדת במוסד על"ה ומטפלת בילדים פגועי מוחין.

במוצאי שבת היא מגיעה לביתם. בעלה נפטר במומבאי חצי שנה לפני הפיגוע, ופעם בשנתיים היא טסה לשם, לבקר את שני בניה. "פעם אמרתי שאשאר עם מוישי עד שיהיה בן 5, אחר כך אמרתי שאשאר איתו עד שיהיה בן 10, עכשיו אני אומרת שאשאר איתו עד לבר מצווה", היא מספרת. "אנחנו לא מסוגלים להיפרד. מדי ערב אני מצלצלת למוישי".
מוישי הולצברג מומבאי הודו פיגוע טרור גבי ורבקי הולצברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד