י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מתגעגע היה לביתו, להוריו: הניגון העתיק של הסבא יציל את הנכד

גירסת כיסוי חדשה הופקה לניגון הנודע 'יעקב' של הרב יום טוב ערליך, כשמאחוריה סיפור מצמרר • זוג שנפטר בפרק זמן קצר ממחלה נוראה, חתן יתום ונטול הכנסות וחברים שהתגייסו להפקת השלאגר החסידי הבא • להאזנה ולתרומה

מתגעגע היה לביתו, להוריו: הניגון העתיק של הסבא יציל את הנכד

כמעט ואין יהודי חרדי שלא מכיר את היצירה האגדית "יעקב" שנכתבה על ידי היוצר הרב יום טוב ערליך בשפת האידיש, ומאוחר יותר זכתה לגרסת קאבר בעברית בביצועו של הזמר אברהם פריד, שהוציא אותה באלבומו "אוצרות יהודים".

בנו של ערליך, ר' משה, התחתן בזמנו וניהל עם רעייתו בית יהודי רווי יראת שמים, שאיפה לגדלות בתורה ואהבת ה'. בביתם הקפידו הזוג ערליך על קלה כבחמורה. שום דבר לא רמז על הבאות...

לפני כ-6 שנים, חלתה אם המשפחה במחלה הארורה. במשך כל התקופה הקשה ניהלה ככל שיכלה את ביתה תוך כדי שהיא נלחמת במחלה ועוברת טיפולים קשים. 3 שנים של קרב מר הסתיימו כשהמחלה הכריעה את האישה הצדקנית. אב המשפחה, האלמן הטרי ר' משה, לא נתן לטרגדיה לשבור את רוחו, והמשיך לגדל את ילדיו ולנהל את ביתו כבתחילה.

שנה וחצי בלבד חלפו, בהן הספיק ר' משה לחתן ארבעה מילדיו, עד שהמחלה הקשה תקפה גם אותו. קרב קצר אותו ניהל עם הסרטן הסתיים בהסתלקותו של האב האהוב, בכך נשארו הילדים הרכים יתומים מאב ומאם.

לאחרונה הגיע יצחק ערליך, בנם של הזוג שנפטרו, לפרקו. לאחר זמן קצר בא בברית האירוסין עב"ג שתחיה. דא עקא, שליצחק הצעיר אין את האמצעים לחתונה, ועל השמחה הגדולה של האירוסין מעיב הקושי הכלכלי.

הזמן הקצר שנותר עד החתונה, שתיערך בתאריך כ"ז בחשוון, הביא את מכריה של המשפחה לנקוט בצעד מקורי: מילים חדשות שנכתבו אודות הטרגדיה המשפחתית, הושתלו במנגינה הוותיקה "יעקב", אותה הלחין הסבא ז"ל, והפכו ללהיט חדש בשם "יצחק'ס געשיכטע".

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע הלהיט החדש, בו מסופרת הטרגדיה הקשה, לצד בקשה לתרום לחתן היתום. הסרטון, שהופץ רק לפני ימים ספורים - נצפה על ידי כמה אלפים, ולזכותו של החתן נתרמו כבר קרוב ל50,000 שקל עד כה.

כעת מצפים בקרבת המשפחה להגיע לתפוצה גדולה יותר, ולכסות את הוצאות החתונה, ומי יודע - אולי אף לספק את צרכיה של המשפחה השבורה בחיי היום - יום הלא פשוטים.

יעקב יצחק יום טוב ערליך ניגון תרומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד