י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נהרי נגד בנט: "מפר הסכם קואליציוני, מתעלם ממני ומדרעי"

פרסום ראשון: סגן שר הפנים יוצא במתקפה חריפה נגד שר החינוך, ומספר בראיון ל'בחדרי חרדים' על ההתעלמות של בנט מפניותיו לתיקון גזירות פירון הנוגעות ל'חוק נהרי' • האם ש"ס תצביע נגד התקציב במידה והחוק לא יתוקן?

נהרי. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
נהרי. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ש"ס יוצאת למאבק נגד שר החינוך נפתלי בנט: בראיון ל'בחדרי חרדים' תוקף סגן שר הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל משולם נהרי את בנט, ואומר כי הוא מפר באופן בוטה את ההסכם הקואליציוני שנחתם בנושא השבת התקנות לחוק נהרי, שבוטלו על ידי שר החינוך לשעבר שי פירון.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', השר לשעבר פירון ביטל את חוק נהרי ברשויות המקומיות ואת התקנות לחוק במשרד החינוך, שבאו להסדיר את מעמדם של המוסדות החרדים - המוכרים שאינם רשמיים, ובמקומן תיקן תקנות שפגעו קשות בתקצוב המוסדות. בעקבות ההסכם הקואליציוני הנוכחי הוחזר חוק נהרי ברשויות המקומיות, ללא תיקון התקנות לחוק במשרד החינוך וביטול התקנות של פירון, מה שגרם לנזק כלכלי כבד למוסדות החרדיים.

בעקבות כך, פנה נהרי במכתב לבנט, עוד בדצמבר 2015, ובו דרש כאמור ליישם את סעיף 62 בהסכם הקואליציוני שמשמעותו החזרת חוק נהרי והשבת התקנות לחוק כפי שהיה ב-2012. בחודש מרץ השנה פנה שוב סגן השר במכתב אל שר החינוך וביקש ממנו פעם נוספת ליישם את ההסכם הקואליציוני ולהשיב את התקנות לקדמותן, אולם גם הפעם בנט לא טרח להשיב למכתבו של נהרי ולדרישה ליישם את ההסכם הקואליציוני.

בנוסף, יומיים לפני תום מושב הקיץ של הכנסת, כינס נהרי דיון דחוף בוועדת הכספים, ודרש מנציג משרד החינוך להביא לקיום ההסכם הקואליציוני ולתקן את התקנות. תשובת נציג המשרד הייתה מתחמקת. בהמשך, התקבל צילום מכתב תשובה מלשכת השר, אך ההתייחסות הייתה רק לתיקונים מינוריים בתקנות פירון ולא בהשבת התקנות כפי שהיו ב-2012 ע"פ ההסכם הקואליציוני.

בראיון שהעניק סגן השר נהרי ל'בחדרי חרדים' הוא אומר כי "אני נמצא במערכת החינוך יותר מ-40 שנה, ומעולם לא נתקלתי בדבר כזה, מדוע בנט לא מגיב, מדוע הוא לא משיב על הדברים?"

לדברי נהרי, "מדובר באי אכפתיות של בנט, בכל פעם שדיברתי איתו הוא שלח אותי לעוזרים שלו, הוא ציפה שאותם עוזרים כביכול מקצועיים יתנו את המענה. אבל לנו יש לנו דרישה ברורה, ואנחנו דורשים אותה בזכות ולא בחסד, והיא: לקיים את ההסכם הקואליציוני ככתבו וכלשונו, ולהעניק לכל ילדי ישראל, באופן שוויוני".

נהרי ממשיך לתקוף: "זו הפרה בוטה של הסכם הקואליציוני, הרי יש סעיף ברור שמסדיר את התקנות הללו, ובנט – למרות שהוא יכול לפתור את זה ממש בקלות, פשוט לבטל את התקנות החדשות ולהחזיר את הישנות – בוחר שלא לכבד את ההסכם עמנו".

האם אתם מתכוונים לצאת למלחמה על זה ולהצביע נגד התקציב?

"אם זה היה תלוי בי - הייתי דורש מיד אחרי כינון הממשלה – להביא את זה לישיבת הממשלה ולקיים את ההסכם הקואליציוני ככתבו וכלשונו, ולא הייתי ממתין כעת לאיומים של לפני התקציב", לדבריו, "גם אני וגם יו"ר התנועה דרעי – פנינו לבנט ואין קול ואין עונה, פשוט התעלמות".

נהרי מסביר עוד: "החינוך החרדי לא מעניין את בנט, יש לו נושאים אחרים שהוא יותר טרוד בהם. החינוך החרדי לא בראש מעייניו, פה ושם הוא מבקר ומצטלם ואומר מילה טובה, אבל אני לא צריך שום מילה טובה – אלא שהכל יהיה מוסדר ושיחזיר את המצב כפי שהיה ב2012".

"אני מנסה להביא לפתרון על ידי לחץ מתון והידברות, אבל אני לא שולל שנאלץ להשתמש בכלים העומדים לרשותנו, בכדי להביא את ההסכם הקואליציוני לביצוע, אני מלווה את זה ולא ארפה מזה", מוסיף סגן השר ל'בחדרי חרדים'.

על מערכת החינוך החרדית אומר נהרי כי "למרות הכל היא רק הולכת וגדלה, היא כיום שליש ממערכת החינוך הכללית בישראל, כמה שמנסים לצמצם אותה זה לא יעזור, היא רק גדלה ומתפתחת".

נהרי תוקף את פירון ואומר כי "הוא החריב הכל וגרם נזק אדיר, עד היום אני לא תופס איך יכול להיות שהוא עשה כך, הרי מדובר בילדי ישראל. אני שליחו של מרן הגר"ע יוסף, הוא אמר לי שרק בשביל ילדי ישראל הוא סוגר את הגמרא, ורק בשבילם ש"ס הוקמה, ולכן אני דורש לתקן את העוול הנוראי הזה, ולהחזיר לילדי ישראל את מה שמגיע להם בזכות", מסיים סגן השר את דרישתו.
משולם נהרי חוק נהרי תקצוב חינוך חרדי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד