י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרעי יכריע: ה'שטח' של ש"ס או חיים כהן

למרות הלחצים בצמרת למנות את חיים כהן כחבר מועצה בעיריית ירושלים, דרעי מתלבט בגלל התנגדות השטח הש"סי

כהן ודרעי. צילום: יעקב כהן
כהן ודרעי. צילום: יעקב כהן

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, יהיה חייב להחליט ביממה הקרובה האם למנות את חיים כהן לתפקיד חבר מועצת העיר ירושלים, זאת בעקבות העובדה שהמינוי דורש את אישור מועצת העיר שמתכנסת פעם בחודש, מה שיקרה השבוע ביום חמישי.

לאחר שדבר מינויו של כהן נחשף ב"בחדרי חרדים" - הוא גרר גל של מחאה פנימית בש"ס. גורמים שונים הפיצו טקסטים נגד כהן, לדבריהם, "לא יתכן למנות אדם שכתב טורים נגד ש"ס והעומד בראשה".

כאמור, דרעי נדרש למנות בהקדם שני חברי מועצה בירושלים, זאת לאחר שחבר המועצה לשעבר מיכאל מלכיאלי מונה לחבר כנסת, ובנוסף, חבר המועצה נחמניאל סבן התפטר במפתיע מתפקידו.

על פי הצפוי, בישיבת המועצה השבוע, יובא לאישור מינויו של אברהם בצלאל שכבר החל לשמש במקביל בתפקיד עוזרו של מלכיאלי. מנגד, מינויו של כהן מוטל כעת בספק, וההערכות הן כי בעקבות התנגדות השטח הש"סי - כהן לא ימונה בחודש זה.

כפי שנחשף ופורסם בהרחבה ב"בחדרי חרדים", החיבור המחודש בין כהן לדרעי בא לאחר סולחה רשמית שנרשמה בין השניים, לאחר תקופת מתיחות מתוקשרת. השניים התפייסו ויצאו לדרך חדשה שבהמשכה עלה שמו של כהן על השולחן כמי שישמש בתפקיד חבר מועצה בירושלים.

את תגובתו של כהן לא היה ניתן להשיג עד לרגע זה ולכשתתקבל תפורסם. בעבר, עם חשיפת הידיעה ב'בחדרי חרדים', הגיב כהן כי "מעולם לא דיברו איתי על דבר כזה ומעולם לא שמעתי על רעיון שכזה". על השאלה "מה תהיה החלטתו במידה ודרעי יציע לו את התפקיד?" השיב כהן: "אני מנוע מלענות על דבר שלא בא לעולם".
חיים כהן אריה דרעי מינוי שס עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד