י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משבר הטייסים באל על: הרבנים הראשיים טסו בחברות זרות

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': הראשל"צ שינה ממנהגו עשרות בשנים וטס עם חברה זרה מלכתחילה מחשש לעיכובים, ואילו הרב הראשי האשכנזי הגר"ד לאו שטיסתו בחזור לארץ מניו יורק בוטלה - נאלץ לנסוע באמצעות טיסת קונקשן

הרבנים הראשיים על רקע מטוס אל על. צילומים: פלאש 90
הרבנים הראשיים על רקע מטוס אל על. צילומים: פלאש 90

פרסום ראשון: משבר הטייסים שממשיך להעיב על חברת התעופה הישראלית אל על וגורם לנוסעים רבים לבטל את הנסיעות ולהחליפן - פגע גם ברבנים הראשיים לישראל, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

הראשון שבהם היה הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, שיצא בסוף השבוע שעבר לביקור בזק בארה"ב לחיזוק קהילת 'שערי ציון' בניו יורק וחיזוק קהילות יהודיות נוספות. הראשל"צ לא טס בחברת אל על מלכתחילה בגלל החשש מעיכובים, וכך גם בחזור טס בחברה זרה.

יצויין שמדובר באופן חריג בו הגר"י יוסף לא טס באל על, ובעבר אף שלח מכתב למנכ"ל חברת "אל על" אליעזר שקדי בו פסק כי אין לארגן מניין לתפילה במטוס במידה שהוא גורם הפרעה לאחרים והוסיף: "כמעשה אבות יעשו בנים, גם אני רגיל במשך עשרות שנים לטוס אך ורק בחברה אל על".

גם הרב הראשי האשכנזי הגאון רבי דוד לאו שהה בימים האחרונים בארה"ב. בשבת האחרונה שהה בבולטימור בקרב הקהילות היהודיות, משם תכנן לחזור כבר ביום ראשון בלילה, בטיסת אל על מניו יורק, אלא שהטיסה בוטלה בעקבות העיצומים, והרב הראשי נאלץ לטוס עם חברה זרה באמצעות טיסת קונקשן.

בתוך כך אל על מבקשת לעדכן כי בשל עיצומי הטייסים וחוסר ההיענות שלהם לאייש טיסות נדחתה טיסה 081 לבנגקוק שהייתה אמורה לצאת הערב מבוטלת. טיסה 027 לניו יורק שאמורה לצאת הערב
תצא במטוס חכור.

כזכור, אמש דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי זקן אדמו"רי בית רוז'ין הרבי מקופיטשניץ שב מנתב"ג כלעומת שבא, זאת לאחר שהוברר שאין סיכוי לצאת עם טיסה חלופית בשעות הקרובות. מקורבי האדמו"ר דרשו מאל-על טיסה חלופית ולאחר מאמצים רבים נמצאה טיסה חלופית עם חברת התעופה 'בריסל איירליינס', דרך בריסל עם המתנה של חמש שעות במדינה.
הרב יצחק יוסף הרב דוד לאו טיסות חברת אל על משבר הטייסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד