י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ככה מחנכים? על בוקר עם אייפון ונחשים

האם משחק קלפים לילדים הכולל מסרים נוקשים נגד מחזיקי אייפון הוא צעצוע ראוי להענקה כפרס בחיידר?

ככה מחנכים? על בוקר עם אייפון ונחשים



כמידי בוקר, על כוס קפה, אני פותחת את הפייסבוק שלי - להתעדכן ולראות מה חדש. את עיני צד פוסט שעלה בקבוצת הנשים החרדית "ישנן". בפוסט שוטחת אחת האמהות את כאבה הגדול על מקרה שבו נתקלה בחדר המדרגות בבניין מגוריה.

אמש (יום ראשון) בשעות הערב, נתקלה בילדי השכנים יושבים ומשחקים בקלפים, משחק רביעיות תמים לכאורה. רק כשהתקרבה להציץ ולראות באלו קלפים מדובר, הבחינה לתדהמתה בתוכנם הקשה. אני אצטט את דבריה כפי שנכתבו בפוסט: "האמת שאני די מזועזעת... כל הקלפים הם למה אסור להחזיק אייפון ואינטרנט. תמונות זוועה, אנשים שהופכים לנחשים וכתוב, כל המחזיק אייפון טמא..".

לפי דבריה, כאשר שאלה את הילדים מהיכן הם משיגים את הקלפים הללו, ענו לה שיש מבצע בחיידר: על כל מעשה טוב שעושים, מקבלים קלפים, וכל המרבה במעשים טובים מצליח להשלים את משחק הרביעיות הכי מהר.

הפוסט גרר כמובן מגוון של תגובות, מזועזעות יותר ופחות ושיתוף במקרים דומים. ואני רק שואלת, עד להיכן נגיע?

ראשית, העניין של להזין את הילדים בתכנים שבדרך הטבע ממילא לא היו מגיעים אליהם בעצמם ולבסס אצלם היכרות עם מושגים רחוקים מעולמם.

שנית, האם אין זו התעסקות בטפל במקום בעיקר ועוד בדרך כל כך נמוכה? מדוע להעצים אצל הילדים את שנאת החינם והחינוך בדרך השלילה, במקום לחזק את הערכים הטובים והחיוביים של אהבת ישראל והידור המצוות בדרך החיוב והחיבוב? וכל זאת בעידוד ובהסכמת אנשי מוסדות החינוך?

לא ארבה במילים. מספיק להציץ בתמונות המזעזעות שעל הקלפים כדי להבין שרק בזאת כדי לטמא את נפשותיהם הזכות של ילדי החיידר.

האם על ידי זה שנגונן ונחסום את ילדינו בפני כל גישה למוצרים כל כך נגישים נצליח לחנכם לטוב ולהתמודדות מול פיתויי העולם והיצר שעוד יגיעו? בטוחני שלא. יש להתמקד בחיזוק הערכים החיוביים שאם וכאשר ייתקל הילד בהתמודדות מול העולם, יהיו לו הכלים והעוצמה הפנימית הדרושים לשם כך.

ואסיים דווקא בטוב, משנתו של הרבי מליובאוויטש לטכנולוגיה ולמדיה: הרבי, לא זאת בלבד שלא ראה שום מניע להשתמש בטכנולוגיה, הוא ראה בזאת אידיאל. כל דבר שקיים בעולם - מטרתו לשרת את צד הקדושה ואת ערכי האמת על מנת להפיצם לכולם. יש לרתום את המחשב, האינטרנט, הוידיאו והמדיה הטכנולוגית להפצת ערכים טובים, ערכי היהדות. כמובן שהרבי שלל שימוש בכלים אלו למטרות לא טובות או כאלו הנוגדות את ההלכה.

השימוש בטכנולוגיה המתקדמת של היום כרוך בסכנות רבות אך אם נדע להשתמש ולהנחיל לילדינו את השימוש בה באופן מושכל ובונה, נוכל לייצר בעזרתה מציאות מוגברת של אור וטוב.

התמונות באדיבות המצלם















אייפון קלפים חינוך הרבי מליובאוויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד