י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ארה"ב מפקפקת בתרופות ההומאופתיות: היצרניות ייאלצו להוכיח שהן אפקטיביות

נציבות הסחר הפדרלית הודיעה כי יצרניות התרופות ההומאופתיות יהיו כפופות מעתה לאותם תקנים כמו תרופות רגילות

  • כ' חשון התשע"ז
צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90
צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90



נציבות הסחר הפדרלית (FTC) יצאה בשבוע שעבר בצעד חסר תקדים נגד מוצר שעד עכשיו לא היה נתון לרגולציה: תרופות הומאופתיות. ה-FTC הודיעה כי תרופות הומאופתיות יהיו כפופות מעתה לאותם תקני בטיחות ויעילות כמו תרופות שנמכרות מעבר לדלפק.

"החברות יצטרכו להראות ראיות מדעיות מהימנות לטענות הקשורות לבריאות, כולל טענות לפיהן מוצר כלשהו יכול לטפל בבעיה רפואית מסוימת", נאמר בהודעה שפרסמה הנציבות. עוד אמרה ה-FTC כי טענות ליעילות תרופה שיתבססו על תיאוריות מסורתיות ולא על ראיות מדעיות מודרניות ייחשבו לטענות מטעות ולפיכך לא חוקיות.

ה-FTC אינה הגוף האחראי על פיקוח על תרופות בארה"ב, כמו מנהל המזון והתרופות (FDA), אך יש לה סמכות לפקח או לקבוע נהלים בענייני סחר, כמו למשל פרסום מטעה. ה-FDA אפשר עד כה שיווק ומכירה של תרופות הומאופתיות גם ללא הוכחת יעילות או בטיחות. עם זאת, לאחרונה הוא הזהיר כי תרופות הומאופתיות מסוימות להקלה על כאבי בקיעת שיניים, שבהן משתמשים הורים רבים עבור ילדיהם הקטנים, עלולות להיות מסוכנות.

"זהו ניצחון אמיתי להגיון, למדע ולבריאות העם האמריקאי", אמר לאתר Vox מייקל דה דורה, מנהל מדיניות ציבורית ב-Center for Inquiry, ארגון אמריקאי שמקדם פיקוח רב יותר על תעשיית התרופות ההומאופתיות. "ה-FTC קיבל את ההחלטה הנכונה לחייב את היצרניות לקחת אחריות על הטענות חסרות הבסיס שלהן לגבי מוצרים הומאופתיים".

עם זעאת, המוצרים ההומאופתיים כנראה לא ייעלמו בקרוב מהמדפים בארה"ב. הנציבות יוצאת רק נגד טענות מטעות של החברות, אך אם הן מסבירות כי מוצריהן לא מבוססים על ראיות מדעיות, עדיין יהיה מותר למכור אותם, והשימוש יהיה נתון לשיקול דעתם של הצרכנים.

קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
תרופות הומאופתיות כדורים תרופות יצרניות התרופות תקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד