ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ליצמן בעין הסערה; 'איך אדם דתי נותן יד לאפליה?'

הערר שהגיש שר הבריאות יעקב ליצמן על חוק המואזין לא יורד מסדר היום. ח"כ מרב מיכאלי מ'המחנה הציוני' פנתה לליצמן בבקשה שלא ימשוך את הערר למרות הלחצים המופנים אליו: "איך אדם דתי נותן יד לאפליה?"

שר הבריאות יעקב ליצמן (משה גולדשטיין)
שר הבריאות יעקב ליצמן (משה גולדשטיין)

הערר שהגיש שר הבריאות יעקב ליצמן על חוק המואזין שעבר בועדת השרים לא יורד מסדר היום. ח"כ מרב מיכאלי מ'המחנה הציוני' פנתה היום לליצמן בבקשה שלא ימשוך את הערר למרות הלחצים שמופנים עליו.

מיכאלי כתבה: "הבוקר פורסם כי כעת נעשים מאמצים לשינוי נוסח החוק כך שיחול רק בשעות הלילה, וכך יאפשר את המשך השימוש בצפירת השבת באין מפריע ויחריג רק את קריאת המואזין הקוראת למתפללים למסגד. משום שבישראל כבר קיימים חוקים נגד רעש ובלילה בפרט, ברור כי הכינוי שקיבל החוק בתקשורת ובמסדרונות הכנסת מבהיר באופן נוקב נגד מי ומה הוא מכוון באמת - קריאות המואזין במסגדים לתפילה".

לדבריה, "בשבוע שעבר הודעת, באופן שנתן תקווה רבים ורבות המאמינים בשוויון לפני החוק, כי תגיש ערר נגד החוק. בזכות ערר זה נדחה הדיון בחוק בועדת השרים והוא לא הובא להצבעה במליאה. אולם אתמול פורסם כי תמורת החרגת צפירת השבת יוחרגו מהחוק בדרכים שונות ואז תמשוך את הערר ובכך תכשיר את הבאתו להצבעה כבר השבוע".

"כאדם מאמין, המחויב לאמונתו הדתית וכמנהיג ציבור מאמינות ומאמינים -אני פונה אליך בשאלה: האם חופש דת מגיע רק לציבור היהודי בארץ? האם בשם אינטרס פוליטי תסכים להקריב את זכותם של מתפללים מוסלמים להתפלל לפי אמונתם ולפי המסורת שהשתרשה בישראל זה שנים? האם תסכים לעשות לחברך את מה שבשום אופן לא תאפשר שיעשו לך?".

"הזכות להתפלל לפי אמונתם לא נתונה רק ליהודים. החוק הזה, שלפי הפרסומים אתה סולל את הדרך לאישורו, מקפח את ציבור המתפללים במסגדים. כבר היום, קבועה בחוק מגבלה על עצמת השמע המותרת בשימוש, לכן החוק הזה מיותר ויוביל רק להעמקת הקיטוב, השנאה ותחושת ההדרה בקרב הציבור המוסלמי. יעידו על כך מאות פניות שהגיעו בנושא ללשכתי השבוע", הוסיפה.

לסיום כתבה מיכאלי לליצמן, "אני מאמינה כי כאדם דתי, לא תתן יד לאפליה בוטה כל כך כלפי דת אחרת. אני קוראת לך להשתמש בזכותך הדמוקרטית ולהתנגד לחוק. בכוחך להשתמש בסמכותך למטרה של קירוב לבבות ולא לזריעת שנאה וכעס".
מרב מיכאלי יעקב ליצמן חוק המואזין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד