י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לא נעים 2.0: מרגי התפאר בהישג והתחרט

ח"כ יעקב מרגי פרסם הודעה לפיה, לאחר פנייתו ליו"ר הות"ת, פרופ' יפה זילברשץ, המל"ג תשנה את הגדרות 'מיהו חרדי', שנחשפו ב"בחדרי חרדים", מה שיביא בשורה לבנות חסידות חב"ד וצאנז • מה מסתבר? לא דובים ולא יער

ח"כ יעקב מרגי (יונתן זינדל, פלאש 90)
ח"כ יעקב מרגי (יונתן זינדל, פלאש 90)

בשעות האחרונות (שני) פרסם דוברו של יו"ר עדת החינוך בכנסת, ח"כ יעקב מרגי, כי בעקבות פניית מרגי ליו"ר הות"ת, פרופ' יפה זילברשץ, המל"ג תשנה את הגדרות 'מיהו חרדי', שנחשפו ב"בחדרי חרדים", מה שיביא בשורה לבנות חסידות חב"ד וצאנז שמעתה יכללו בהגדרה החדשה למרות השיוך למערכת הממ"ד. כמו כן בנות מהזרם החרדי לאומי ובעלי תשובה יוכלו מעתה ללמוד במסגרות חרדיות.

מרגי בעצמו התייחס ל"הישג" ואמר כי "מדובר בבשורה של ממש הודות לשיתוף הפעולה של יו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ הפועלת רבות להנגשת ההשכלה הגבוה למגזר החרדי".

אלא שלאחר פניית "בחדרי חרדים" למל"ג התברר כי לא דובים ולא יער. ל"בחדרי חרדים" נודע כי הנושא נמצא כעת על שולחן הדיונים במשרד המשפטים, זאת בעקבות החשש שההגדרות החדשות לא יעברו את מבחן בג"צ, מאחר ולכאורה אותן בנות למדו בממ"ד המתוקצב במאה אחוז.

ואכן, זמן קצר לאחר מכן, לשכת מרגי הוציאה הבהרה כי הדברים שפורסמו על ידיה קודם לכן "בטעות יסודם": "לשאלת כתבים מלשכת ח"כ מרגי מבקשים להבהיר כי ההודעה שיצאה בשמה של פרופ' יפה זילברשץ בטעות יסודה, היא לא שוחחה עם ח"כ מרגי בנדון, השאלה תקבל התייחסות בכללי המדיניות של מל"ג וות"ת שיקבעו בזמן הקרוב ויבאו לידיעת הציבור".

(הפדיחה הקודמת של מרגי בשידור חי)

כזכור, לפני כשבוע נרשמה מבוכה נוספת למרגי לאחר שדוברו שיגר 'הודעה לעיתונות' בה הוא התפאר כי סאגת בנות הסמינרים בירושלים באה אל סיומה וכי כל הבנות שובצו במוסדות.

אלא, שבעיצומו של שידור חי ברדיו 'קול חי', העלה מוטי לביא הורים תושבי הבירה שטענו כי בתם טרם שובצה. לדבריהם, "מרגי תופס כותרות על גבם של הילדות המסכנות". גם אז ניסה מרגי לצאת מהמבוכה ותירץ את הדברים באופנים שונים.
יעקב מרגי המל''ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד