כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תינוק נחנק בבית כנסת - איש מד"א הציל את חייו

התפילה שהצילה • חובש מד"א הצליח להציל את חייו של תינוק שנחנק בבית כנסת במושב במועצה אזורית עמק לוד: "לקחתי אותו לזרועותיי, סובבתי אותו ותפחתי בחוזקה בין השכמות כפי שלמדתי. לאחר שסובבתי את הילד והוא נרגע, הבחנו בניילון שקוף שיצא מגרונו"

צילום: גרשון אליסון פלאש 90 ומד"א
צילום: גרשון אליסון פלאש 90 ומד"א

התפילה שהצילה: אתמול (א') הגיע אב עם בנו שתינוק לבית כנסת במושב במועצה אזורית עמק לוד, אך לא תיאר שהשקית בידי הפעוט תגרום לו להגיע למצב סכנה ושאחד המתפללים יבחין בכך עוד בטרם יזעיק עזרה.

"אני יושב בבית כנסת כשברקע אני שומע תינוק משתעל בצורה מוזרה, מרגע לרגע אני שומע את השיעול גובר ואני מבין שמשהו חונק אותו ומקשה על נשימתו". סיפר חובש רפואת חירום במד"א שניאור ציק על המקרה.

"מיד ניגשתי לאביו של התינוק, הזדהתי כמתנדב מד"א וביקשתי ממנו לתת לי את התינוק. לקחתי אותו לזרועותיי, סובבתי אותו ותפחתי בחוזקה בין השכמות כפי שלמדתי. האבא הנסער הסביר לי כי לא נתן לילד שום דבר לאכול וכי אין לו סיבה להיחנק.

"לאחר שסובבתי את הילד והוא נרגע, הבחנו בניילון שקוף שיצא מגרונו, הסתבר שאחותו של התינוק בן ה 8 חודשים אכלה עוגיה שהייתה עטופה בניילון שהגיע לתינוק שלקח והכניס אותה לפיו".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, התייחס למקרה ואמר כי "אנו עדים למקרה שמוכיח פעם נוספת עד כמה חשוב לרכוש כלים מצילי חיים. אני קורא לציבור הרחב להירשם לקורסי עזרה ראשונה ולקחת חלק במשימה החשובה הזו. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים בכל מקום ובכל עת".
בית כנסת חנק ניילון מד''א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד