כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מקדונלד'ס: "זה יום חג בשבילנו. מגיעה לנו התנצלות מליצמן"

בעלי מקדונלד'ס ישראל, עמרי פדן: "ועדת המזון הקלה על תעשיית המזון וטעתה כשלא חייבה את התעשייה לרף סימון מחמיר יותר"

מקדונלד'ס: "זה יום חג בשבילנו. מגיעה לנו התנצלות מליצמן"



"מגיעה לנו התנצלות ממשרד הבריאות", מסרו היום ממקדונלד'ס בתגובה לפרסום המלצות ועדת האסדרה לקידום תזונה בריאה של משרד הבריאות. אמנם רשתות מזון מהיר ומסעדות לא נכללו בשלב זה בהמלצות בכל מקרה, אך בכירי מקדונלד'ס התגאו לספר כי גם אם חובת סימון המוצרים החדשה היתה חלה על רשתות מזון מהיר הם לא היו צריכים לסמן את מוצריהם במדבקות אדומות.

אם ההמלצות היו מתפרסמות כפי שהסתמן נכון לשבוע שעבר, אז דובר על רף מחמיר יותר, היתה צריכה מקדונלד'ס לסמן במדבקות אדומות את הגלידות והקטשופ שהיא מוכרת אך לא את מוצרי הבשר והצ'יפס ויתר המוצרים.

"זהו יום חג בשבילנו", אמר ל-TheMarker עמרי פדן, מבעלי מקדונלד'ס, והוסיף ש "שנים אנחנו מצהירים שהאוכל במקדונלד'ס הוא אוכל בריא והנה הוכח ש-100% מהמוצרים של מקדונלד'ס עומדים בדרישות השלב הראשון של משרד הבריאות ו-95% מהמוצרים אף עומדים ברף המחמיר ביותר של השלב השני.

"היו צריכים להחיל על תעשיית המזון ישר את הרף המחמיר יותר של הסימון ולא לחכות איתו עוד למעלה משנתיים. בנוסף, היו צריכים לחייב בסימון מדבקות אדומות גם מוצרים עם כמות גדולה של קלוריות, אבל אי אפשר להוריד חטיפים לפחות ממאה קלוריות אז זה הוסר מההמלצות", אמר פדן והוסיף שלדעתו גם רשתות המזון המהיר והמסעדות צריכות להיות מחוייבות בסימון במדבקות אדומות.

ועדת האסדרה של משרד הבריאות הוקמה לפני כחצי שנה כשברקע דברי שר הבריאות, יעקב ליצמן, בכנס הקרדיולוגים הארצי שאמר: "מקדונלד'ס אאוט, לא במדינתנו. מופעלים עליי לחצים מתעשיית המזון שלא אתבטא נגד ג'אנק פוד וצריכת סוכר, אבל אני עושה מה שטוב לעם ישראל לפי מדיניות המשרד".

במקדונלד'ס אמרו אז שליצמן התעלם ממהפכת הבריאות שהיא עשתה בשנים האחרונות - שכללה את הפחתת כמות השומן בבשר, הפחתת השומן הרווי הסוכר והנתרן במוצרים - ושהוא מונע משיקולים לא נכונים כיוון שמקדונלד'ס מפעילה את סניפיה בשבת.

השר ליצמן מסר בתגובה: "מי שיקבע אם מוצרי חברה מסויימת עומדים או לא עומדים ברף, זו הוועדה ובאופן מקצועי בלבד. אין לנו כל ענין נגד שום חברה מסויימת. נקטתי בשעתו בשם מסויים כמותג מוביל בתחום המזון המהיר. הדברים אמורים כלפי כל חברה שהיא. מטרתנו להוביל שינוי בהרגלי התזונה של אזרחי ישראל מתוך אחריות לבריאותם".

קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
מקדונלד'ס יעקב ליצמן משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד