כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תם עידן: ניקולא סרקוזי הובס והודיע על פרישה

דרמת ענק התחוללה ביממה האחרונה בצרפת, עם תבוסתו הצורבת של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי בפריימריז של מפלגת הימין, תבוסה שהצליחה להפתיע רבים. לאחר התבוסה, הודיע סרקוזי על פרישה מהחיים הציבוריים • ומה חושבים היהודים?

ניקולא סרקוזי. תבוסה צורבת ופרישה מהחיים הציבוריים (פלאש 90)
ניקולא סרקוזי. תבוסה צורבת ופרישה מהחיים הציבוריים (פלאש 90) צילום: פלאש 90

דרמת ענק התחוללה ביממה האחרונה בצרפת, עם תבוסתו הצורבת של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי בפריימריז של מפלגת הימין שנערכו אתמול, תבוסה שהצליחה להפתיע רבים. לאחר התבוסה, הודיע סרקוזי במסיבת עיתונאים שכינס בפריז על פרישה מהחיים הציבוריים.

"אני מקבל את תוצאות הבחירות ומברך את ז'ופה ופיון (השניים שהתמודדו מולו בבחירות י.ב.). הם הרוויחו את מקומם ביושר. אני בוטח בהם".

סרקוזי הביע תמיכה בפרנסואה פיון ואיחל "בהצלחה לצרפת. אין בי עצב, אני רק מאחל את הטוב ביותר עבור מדינתי" אמר. בכך הגיע לסיומו ניסיון הקאמבק הפוליטי של סרקוזי, שקיבל רק 21.1% מהקולות, בעוד פרנסואה פיון ואלן ז'ופה עקפו אותו ללא מאמץ.

בתום ספירת כ-85 אחוזים מהקולות בבחירות, בהן הצביעו 3.2 מיליון אזרחים, פיון זכה ב-44% וז'ופה ב-28.1%. השניים ימשיכו לסיבוב שני בבחירות שייערכו ביום ראשון הקרוב.

המנצח בסיבוב השני יתמודד מול מועמדת הימין הקיצוני, מארין לה פן, העומדת בראש מפלגת "החזית הלאומית", ומועמד מפלגת השלטון הסוציאליסטית, שצפוי להיות הנשיא המכהן פרנסואה הולנד.

פרנסואה פיון, המוביל במרוץ, נחשב לאוהב יהודים ולידיד ישראל. לפני כשנתיים ביקר בארץ ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. פיון הינו נוצרי אדוק, בעל דעות שמרניות.

ומה חושבים היהודים?
הרב משה סבג, רב בית הכנסת הגדול בפריז, אמר ל"בחדרי חרדים" כי ניצחונו של פיון הפתיע רבים ואפילו את עצמו, זאת מאחר והסקרים העניקו לו הצלחה של לא יותר מ-15 אחוז. "הגלגל פשוט התהפך תוך שבוע, ממש כמו אצל דונלד טראמפ" סיפר הרב.

לדבריו, "עד לפני שבוע האמינו הפרשנים שהנשיא לשעבר סרקוזי וראש הממשלה לשעבר אלן ז'ופה הם שיעלו לסיבוב השני, שבו צפוי היה ז'ופה לנצח. ז'ופה הוא פוליטיקאי ותיק, מתון, המייצג את הזרם המרכזי של הימין הצרפתי".

הרב סבג הוסיף, "אף אחד לא נתן לפיון סיכוי. בעימות האחרון הוא הצליח לשכנע את העם וכך יצא שהוא זכה במירב הקולות. במידה והוא יבחר לנשיא, עדיין לא ברור מה תהיה מדיניות החוץ שלו, או מה תהיה ההשפעה על יחסי צרפת וישראל. בעבר הוא התבטא בחריפות נגד ההשתלטות האיסלמית על צרפת".

לדבריו, "הוא דוגל בחלוקת ירושלים. ליהודים אין הרבה השפעה על תוצאות הבחירות, הם מונים בסה"כ 600 אלף, ורבים מהם אינם הולכים לקלפי. אלה שכן הולכים חלוקים כאן בדעותיהם הפוליטיות. במידה ופיון ייבחר אני מאמין שהוא ינסה למגר את השתלטות המוסלמים בצרפת, ועובדה זו תעזור גם ליהודים בצרפת".

לסיום אמר הרב: "בכל מקרה אנחנו מחויבים ל"הווה דורש בשלומה של מלכות" ומי שייבחר יהיה מקובל גם על הקהילה היהודית".
ניקולא סרקוזי צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד