כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'היועץ האנטישמי' של טראמפ הבריז לכנס יהודי

סטיב באנון, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ, הבריז לדינר של "ארגון ציוני אמריקה", בו השתתפו בין היתר השר נפתלי בנט ושגריר ישראל באו"ם דני דנון, זאת כאשר מחוץ לאולם בו נערך האירוע הפגינו מאות נגד מינויו

באנון (רויטרס)
באנון (רויטרס)

משתתפי הדינר השנתי של ארגון "ציוני אמריקה" שהגיעו ביום ראשון לדינר השנתי של הארגון המתינו בכיליון עיניים לסטיבן באנון, היועץ האסטרטגי הבכיר והשנוי במחלוקת שמינה הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, שהבטיח את השתתפותו, אך הבריז ברגע האחרון.

בין משתתפי הדינר היו פוליטיקאים ואנשי ממשל בהם ג'ייסון דב גרינבלט, יועצו חובש הכיפה של טראמפ, שר החינוך נפתלי בנט ודני דנון, שגריר ישראל בארה"ב.

מחוץ למלון "Grand Hyatt Hotel", שם נערך הדינר, המתינו מאות מפגינים שנשאו שלטים עליהם נכתב "לפטר את באנון" ו"תתבייש לך". אלא שכאמור, באנון הבריז ברגע האחרון ובמקומו הגיעה המשטרה בכוחות מתוגברים שפיזרה את המפגינים ואיימה לעצור את כל מי שלא יעזוב את המקום.

מורטון קליין, נשיא הארגון, המתנגד להקמת מדינה פלסטינית ותומך בהקמת התנחלויות, אמר לכלי התקשורת כי "סטיבן באנון פנה אלי אישית וביקש להגיע לדינר. אנחנו לא חשבנו להזמין אותו, הוא הזמין את עצמו. אם בן אדם חשוב כמוהו מבקש להגיע לדינר, ברור שאנחנו לא נסרב. אנשים המתינו לבואו לשמוע מה יש לו להגיד".

הודעתו הרשמית של טראמפ, לפני כשבוע, על מינויו של באנון ליועצו הבכיר, עוררה תגובות קשות מצד ארגונים יהודיים. מנכ"ל הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, אמר כי "זה יום עצוב, כאשר אדם שניהל אתר מרכזי של האלט-רייט - קבוצה תלושה של לאומנים לבנים, אנטישמים וגזענים - ממונה בתור איש צוות בכיר ב'ביתו של העם'".

גרינבלט הוסיף, "אנחנו קוראים לנשיא הנבחר טראמפ למנות אמריקאים שמחויבים לרווחת כל תושבי ארצנו ואשר מהווים דוגמה לערכי הפלורליזם והסובלנות שהופכים את המדינה שלנו לגדולה".

"קל לראות למה ה'קו קלוקס קלן' רואים את טראמפ כגיבור שלהם כאשר טראמפ ממנה אחד ממקדמי העמדות של עליונות הגזע הלבן בתור עוזרו הבכיר", אמר סגן ראש הסגל של ריד, אדם ג'נטלסון.

חבר הקונגרס, אדם שיף, אמר כי "בחירתו של סטיב באנון לתפקיד בכיר בבית הלבן לא מפתיעה, אלא מדאיגה. עמדות האלט-רייט שלו, והאנטישמיות שלו לא שייכות לבית הלבן".

"האם רפובליקני כלשהו גינה את המינוי של אנטישמי לצוות הבכיר של הבית הלבן, כמה התקשרו לברך אותו", תהה יועץ התקשורת לשעבר של הנשיא ברק אובמה, דן פייפר.
סטיבן באנון ציוני אמריקה דינר אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד