י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפה: העדות הקשה אותה מנסים פרקליטי הרב ברלנד להסתיר

חשיפת "בחדרי חרדים": מה באמת עומד מאחורי הסדר הטיעון? • פרקליטיו החדשים של הרב אליעזר ברלנד ובני משפחתו חתרו לחתימה על הסדר טיעון עם הפרקליטות; הסיבה - עדות קשה אותה מנסים להסתיר בכל מחיר • הפרטים המלאים

הרב ברלנד בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
הרב ברלנד בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

ארבעה חודשים לאחר הסגרתו של הרב ברלנד לישראל, הבוקר (ג') ייערך דיון נוסף בבית משפט השלום בירושלים, בפני השופט ירון מינקטביץ, שם יופיע רב קהילת "שובו בנים - ברסלב" הרב אליעזר ברלנד עם פרקליטו עו"ד אפרים דמרי - כאשר עו"ד של המתלוננות שרה מרקוביץ' תציג בפני השופט תצהירים של המתלוננות ומתלונן נוסף על עבירות חמורות נגד הרב.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בסוף השבוע שעבר הגיעו פרקליטי הרב להסדר טיעון עם נציג הפרקליטות, התובע עו"ד יובל קדר, לפיו ייגזר על הרב ברלנד 18 חודשי מאסר בניכוי תקופת המעצר שריצה בדרום אפריקה ובישראל.

האם הסדר הטיעון הוא אכן "מקל" כפי שהגדירו אותו רבים וכן המתלוננות עצמן? במהלך אחד הדיונים שנערכו בבית משפט המחוזי בירושלים, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שאל השופט את נציג הפרקליטות מה העונש אותו יבקשו להשית על הרב, ותשובתו הייתה שנה עד שנה וחצי - כל זאת, בזמן שכתב האישום כלל ארבע מתלוננות ומתלונן.

העובדה הזו מביאה לא מעט לתהות כיצד למרות שצוות ההגנה, עורכי הדין אפרים דמרי ויעקב מור יוסף, עו"ד מאיר כהן ומשה בר אשר, הגיעו להסדר טיעון עם כתב אישום מתוקן בו נמחקו האישומים של שתיים מהמתלוננות, ואף המעשים שנותרו רוככו במעט - נותרו אותם 18 חודשי מאסר? לכאורה הרי אין מדובר בהישג כלל.

התשובה לכך טרם ברורה, אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי מתלוננת נוספת, שתלונתה לא הוכנסה לכתב האישום בעקבות המתנה לאישור מדרום אפריקה, מתכוונת להעיד בבית המשפט כ'עדת תביעה' עם מעשים חמורים יותר מאלה המוזכרים בכתב האישום, במסגרת הליך ההוכחות - המתייתר במסגרת הסדר הטיעון.

בני משפחתו של הרב ברלנד ובהם בנו נחמן, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ביקשו להגיע להסדר טיעון על מנת שעדות המתלוננת לא תגיע לבית המשפט, אולם עורכי הדין רחל תורן ואביגדור פלדמן סירבו לכך בטענה כי הם יצליחו "לפרק" את העדויות כולן ולבטל את כתב האישום לחלוטין. בעקבות כך החליטו בני המשפחה לפטר את צוות ההגנה הוותיק והחליף אותם בחדש - שהסכים למתווה הסדר הטיעון גם במחיר לפיו הרב יודה בכתב האישום המרוכך.

בשעות הקרובות יגזור השופט ירון מינקטביץ את דינו של הרב ברלנד, ועל פי הצפי הוא אמור לקבל את הסדר הטיעון שהתקבל במסגרת ההודאה של הרב, ולגזור עליו 18 חודשי מאסר ופיצויים למתלוננות והמתלוננים. כתבי "בחדרי חרדים" יהיו בבית המשפט וידווח ישירות מהאולם.

כאמור, התלונה לא הוכנסה עדיין לכתב האישום, וזאת משום שעל פי החוק, כפי שסיקרנו בהרחבה בתקופת ההסגרה, המדינה המבקשת מגישה בקשת הסגרה עם העבירות המיוחדות למוסגר, ובמידה והעונש במדינת המקלט על אותן עבירות דינן ליותר משנת מאסר - אזי מתבצעת ההסגרה. אולם, במידה ומעוניינים להוסיף אישומים נוספים במהלך ולאחר ההסגרה, המדינה המסגירה צריכה לתת את אישורה לכך. במידה ואישור כזה אינו מתקבל, ניתן לעצור את החשוד רק חודש לאחר סיום תקופת המאסר, ובתקופה זו יכול הרב ברלנד המוסגר לעזוב את המדינה ולברוח שוב.

חסידי "שובו בנים" מקווים כי לאחר ניכוי החודשים בהם ישב הרב במעצר בדרום אפריקה ובישראל בצירוף ניכוי שליש, עונש המאסר בפועל של הרב יהיה חודשים ספורים בלבד, והם מצפים כי כבר את ליל הסדר יערוך הרב בקרב בני משפחתו וחסידיו. לעומת זאת מאידך יש מי שמתנגד לכך - שתי מתלוננות ומתלונן שהגיעו להסדר הטיעון בפנים חמוצות. לדברי אחת מהן הסדר זה יגרום לנשים חרדיות שלא להתלונן יותר, וזאת בעקבות העונש הקל יחסית שיושת על הרב בהסדר המקל.

סייע בהכנת הכתבה: איציק מן

הרב אליעזר ברלנד גזר דין הסדר טיעון מעשים חמורים שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד