י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו: החרדים בארגנטינה התכנסו לזכר הרב טולידנו

לאחר פטירתו של ראש ישיבת "אור ברוך" בשבוע שעבר, התכנסו תלמידיו וגדולי התורה בבואנוס איירס לספוד לו ולבכותו. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מדרום אמריקה

צפו: החרדים בארגנטינה התכנסו לזכר הרב טולידנו

 

מאות מבני הקהילה היהודית בארגנטינה ועשרות בוגרי ישיבת 'אור ברוך', התאספו ביום ראשון בישיבת 'חפץ חיים' בבואנוס איירס, לעצרת מספד והתעוררות לזכרו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גבריאל טולידנו זצ"ל.

עשרות בוגרי ישיבת 'אור ברוך' המתגוררים בארגנטינה, יחד עם המונים מבני המקום, התכנסו בישיבת 'חפץ חיים' בבואנוס איירס להעלות את זכרו ולספוד לראש הישיבה ששימש להם כאב.

תחילה הספידו תלמידו, הרב אברהם לוי ראש ישיבת 'אור אברהם', שע"י קהילת 'סוכת דוד' בבואנוס איירס. בדבריו עמד על גדלותו של ראש הישיבה בתורה ובמידות, ושעל אף ייסוריו הרבים האיר פנים לכל אחד, והתמסר בכל לב לתלמידיו, ובפרט לבני חו"ל.

את משא ההספד המרכזי נשא ראש ישיבת 'חפץ חיים' ומנהיגה של יהדות אמריקה הלטינית הגאון רבי שמואל אריה לוין, שהיה חברותא של ראש הישיבה בישיבת פוניבז'. בדבריו עמד על מסירות הנפש של ראש הישיבה זצ"ל בהגיעו ללמוד בישיבה ממרוקו, כשעל אף הקשיים הרבים בהם קשיי השפה ועוד, התמסר כולו לתורה, והיה דבוק למרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצ"ל. בסיום דבריו עמד ראש ישיבת 'חפץ חיים' על הזכות שהייתה לגר"ג טולדנו זצ"ל שהשתתפו בהלווייתו גדולי עולם, וזכותו הגדולה בהרמת קרנה של יהדות ספרד.

כמו כן הספידו במהלך השבוע הג"ר עובדיה כהן מרבני ישיבת 'חפץ חיים', אף הוא מבוגרי ישיבת 'אור ברוך' ומתלמידיו המובהקים של ראש הישיבה זצ"ל.

ראש ישיבת 'אור ברוך' ביקר לפני מספר שנים בבואנוס איירס, ונשא דברי חיזוק בקהילות השונות, דבריו ומאור פניו, השאירו רושם בל ימחה על בני המקום. הקהל הרב התפזר בתחושת אבל ויתמות, ותלמידיו הרבים עמדו שעה ארוכה והעלו סיפורי מופת על גדלותו של ראש הישיבה זצ"ל שאיננו, וקבלו על עצמם להתחזק בדרכיו.

 











רבי גבריאל טולידנו הרב לוין ארגנטינה בואנוס איירס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד