כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גפני מעניש את המפכ"ל: הסמכות על התקציב תלקח ממנו

גפני החליט להעביר את סמכויות ההחלטה על תקציב המשרד לביטחון פנים מידיו של המפכ"ל לידי השר - ובכך "לנקום" באלשיך לאחר סדרה של חילוקי דעות חריפים בין השניים

התעסק עם גפני, אלשיך. צילום: פלאש90
התעסק עם גפני, אלשיך. צילום: פלאש90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הוא לא רק איש של דיבורים, כשהוא מחליט "להעניש" מישהו – הוא יודע לעשות זאת היטב, אפילו אם לא קוראים לו יונה יהב. בימים אלו פועל גפני בוועדת הכספים נגד מפכ"ל משטרת ישראל רוני אלשיך, במטרה לשלול ממנו את הכוח הגדול שהיה עד כה בידיו – השליטה על תקציב המשטרה.

הנושא עלה על שולחן הדיונים לאחר שבניגוד למשרד הביטחון, במשרד לביטחון הפנים – התקציב נמצא בידיו של המפכ"ל ולא בידיו של השר, מה שנותן כוח גדול למפכ"ל שקובע כמה כסף ילך ולאן הוא ילך.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי גפני שסימן בגלוי את המפכ"ל אלשיך עוד בסערת משבר השבת והרכבת – מתכוון לפעול בכל הכוח לשנות את הנהוג ולהעביר את השליטה על התקציב מידיו של אלשיך, זאת במסגרת חוק ההסדרים שיעלה בוועדת הכספים אשר בשליטתו של גפני.

אתמול בעת שתקציב המשרד ביטחון פנים עלה לדיון בוועדת הכספים, שלף גפני את נושא סמכויותיו של המפכ"ל והבהיר כי הוא מתכוון להעביר אותן לידיו של השר. "כיום ניהול תקציב ביטחון הפנים בפועל הוא בידי המפכ"ל ואגף התקציבים של המשטרה", אמר גפני, "אלא שהם אינם נבחרים ואינם חייבים בדין וחשבון לציבור כמו השר. יש לשנות את זה בדומה למה שקורה בתקציב הביטחון. בכוונתי לפעול בנושא במסגרת חוק ההסדרים". אם אכן יצליח גפני בכוונותיו, הרי שתירשם מכה כבדה למפכ"ל.

מי שהתנגד לעמדתו של גפני היה נציג אגף תקציבים באוצר, אמיר אדרי שטען כי "ראוי לשמוע את עמדת המשטרה והחשב הכללי שמתנגדים לשינוי" . מנגד, גפני השיב לו: "אין צורך לשמוע את עמדת המשטרה, אני יודע מהי, הם מתנגדים לזה, אבל אני מתכוון להעביר את זה בחוק ההסדרים שיעלה כאן".

בהמשך הדיון קרא גפני לשר לביטחון פנים לקדם את הצבתן של תחנות משטרה ביישובים של המגזר החרדי, ותמה מדוע למרות הפניות הרבות אין ביישובים החרדים נקודות משטרה. "אולי אם ניקח מהמפכ"ל את התקציב ונעביר אותו לשר, יהיו נקודות משטרה גם למגזר החרדי", עקץ גפני.

כאמור, בעיצומו של משבר השבת, תקף גפני את המפכ"ל אלשיך ואת משטרת ישראל, והאשים אותם בגרימת חילולי השבת, בעקבות כך, דרשו המפלגות החרדיות – להיפגש עם המפכ"ל.

גם לאחר מינוי של הרב רמי רחמים ברכיהו לרב המשטרה תקף גפני את המפכ"ל על העובדה שהוא העדיף את ברכיהו מהרב משה גפני החרדי שכיהן עד כה בפועל כרב המשטרה. כעת, כשגפני מנהל את תקציב המדינה מעל השולחן בוועדת הכספים, זה הזמן שלו לפרוע את החובות ו"להעניש" את אלו שנרשמו בפנקס השחור שלו.
משה גפני אלשיך מפכל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד