כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לא צריך את חוק המואזין: עיריית לוד חילקה קנסות למסגדים

עיריית לוד חילקה קנסות למסגדים שהשמיעו רעש מעבר למותר; בתגובה ל'בחדרי חרדים' מסבירים בעירייה מדוע

מסגד, צילום: נתי שוחט, פלאש90
מסגד, צילום: נתי שוחט, פלאש90

בעוד "חוק המואזין" נתקע באופן לא צפוי, לאחר אישור החוק בוועדת השרים כאשר שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש ערר בשבוע שעבר – בעיריית לוד לא מחכים לחוק המואזין, והחלו בתקופה האחרונה להיאבק ברעשי הרמקולים המוצבים על בתי התפילה המוסלמיים בעיר.

אמש עיריית לוד קנסה את אחד המסגדים בעיר ב-750 שקלים בשל קריאות מואזין בלילה, הקנס ניתן במסגרת החוק למניעת רעש בין 23:00 ל-7:00 בבוקר.

בנוסף פקחי העירייה חילקו דו"חות בתקופה האחרונה למסגדים שעוצמת הרעש שלהם הייתה גדולה מדי. העיר לוד, ידועה כעיר מעורבת שמתגוררים בה ערבים ויהודים כאחד, וכעיר שיש בה מסגדים רבים. תושבים יהודים מהעיר טענו בתקופה האחרונה כי רעש המואזין בעיר מהמסגדים הוגבר ברמה לא שגרתית, כאשר משפחות שלמות בהם ילדים ותינוקות סובלים קשות מהרעש.

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', לאחר שבשבוע שעבר חוק המואזין אושר בוועדת השרים, הגיש שר הבריאות ליצמן ערר בעקבות החשש כי חוק המואזין יפגע בצופרי השבת וכעת עדיין לא ברור מה יעלה בגורל הצעת החוק. יצויין כי הצעת החוק כבר עלתה בוועדת השרים לענייני חקיקה בחודש מרץ 2016 ונדחתה להמשך דיון עקב אי הסכמות בועדה. כאמור, לאחר עבודה של ח"כ יוגב לגיבוש הסכמות בקרב חברי הקואליציה וחברי ועדת השרים, הצעת החוק היתה אמורה לעלות היום, אך שוב נדחתה.

מעיריית לוד נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' - "בשלוש השנים האחרונות נעשו ניסיונות למצוא דרכים להתמודד עם מטרד קריאות המואזין, המהווה הפרה בוטה של חוק הרעש ופגיעה באיכות החיים של תושבי העיר, לרבות הידברות עם מנהיגי דת מוסלמים כדי להנמיך באופן ניכר את עוצמת הרמקולים, אולם עד כה ללא הואיל. הטלת קנסות במקרה הטוב תהווה פתרון נקודתי במסגד כזה או אחר אולם לא תפתור את התופעה במלוא היקפה.

"יובהר כי עיריית לוד עושה כל שביכולתה כדי למצוא דרכים נאותות ואת האיזון שבין החובה לשמור על איכות סביבה ומניעת רעש במרחב הציבורי, לבין שמירה על חופש דת ועל מסורת דתית-תרבותית. זאת ועוד, ראש העיר והנהגת העיר מכבדים דת האיסלם ואין שום ניסיון לפגוע בה ובתושביה הערבים של לוד, אולם בענייני חוק וסדר ובכל הקשור לרעש במרחב הציבורי, אין הבדל בין תושב יהודי לתושב ערבי. תושבי לוד כולם ואין זה משנה מהי דתם, מינם, או מוצאם, זכאים לאיכות חיים, זכאים לחיות כאן בשקט, תוך שמירה על ערכים של כבוד, סובלנות, רגישות לזולת, הידברות ושמירה על זכויות האדם".



מסגדים חוק המואזין עיריית לוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד