כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מדוע ביקש ראש הישיבה לנחם את האלמנה בנפרד?

ראש ישיבת פוניבז' התעקש לעלות במיוחד לנחם את אלמנת הרב זקס ואחותו של הרב שולמן שיושבת שבעה בנפרד, והסביר לתלמידיו מדוע עם מעשה רב מהחזון איש

הגרב"ד פוברסקי מספיד את הגרנ"צ שולמן זצ"ל. צילום: שוקי לרר
הגרב"ד פוברסקי מספיד את הגרנ"צ שולמן זצ"ל. צילום: שוקי לרר

הגרב"ד פוברסקי הפתיע את מקורביו שביקש לעלות לנחם אבלים אצל הרבנית זקס, אלמנת הגאון רבי עמרם יצחק זקס זצ"ל ראש ישיבת סלבודקה, היושבת שבעה על פטירת אחיה הגאון רבי נתן צבי שולמן זצ"ל.

בעוד בני המשפחה יושבים בבית הגרנ"צ זצ"ל ברחוב הרב קאליש בבני ברק - הרי הרבנית זקס, מחמת חולשתה, יושבת בביתה בצמוד לבנין הישיבה ברחוב הרב שר בגבעת רוקח. אתמול (שני) בערב הגיע ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי לנחם את בני הרב שולמן זצ"ל וכששמע שאחותו יושבת בביתה ביקש לעלות לביתה לנחמה.

למקורביו, שהתפלאו על הדבר, הסביר כי בימי השבעה אחר פטירת אשת הגאון רבי אייזיק שר זצ"ל נכנס הוא למעונו של בעל ה'חזון איש' זצ"ל כדרכו ביקש ממנו החזון איש ללוותו לניחום האבלים. "שאלתי את החזון איש הלא רק בתו הרבנית שולמן יושבת שבעה, וגברים לא היו שישבו שבעה?" אמר הרב ופירט - "היה לה בן אחד, רבי יוסף שר זצ"ל, חמיו לימים של הגאון רבי דוב לנדו, אך הוא כבר לא היה בין החיים הוא לא ניצל מהשואה. ואמר לי החזון איש בכל אופן אני אלך לנחם אותה היא בת גדולים ואשת חבר".

"נו", סיים הגרב"ד, "אם החזון איש הלך לנחם את אמה אני אלך לנחם אותה על פטירת אחיה זצ"ל, שהרי גם היא בת גדולים ואשת חבר".
הרב ברוך דב פוברסקי הרב שולמן סלבודקה ניחום אבלים החזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד