י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רבה של ירושלים להגנתו של הרב קרים: "מחזקך בימים מתוחים אלו"

לאחר הפוליטיקאים, מתייצב רבה של ירושלים הגאון הרב אריה שטרן להגנתו של הרב הצבאי שהותקף על ידי בית המשפט העליון

הרב אריה שטרן, צילום: פלאש90
הרב אריה שטרן, צילום: פלאש90

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן שיגר הבוקר (שלישי) מכתב תמיכה לרב אייל קרים - הרב הצבאי הנבחר, זאת לאחר שבג"צ קבע כי עליו להצהיר בכתב על עמדותיו בנושאים הלכתיים שאליהם התייחס בעבר.

"הנני לחזקך בימים מתוחים אלו, ובטוחני שתדע להצעיד את רוח צה"ל בהתאם למסורת היפה שכבר נקבעה מאז הקמת המדינה ועוד תוסיף עליה בכחך בטוב טעם, ובפסיקת הלכה כשמורא שמים עליך", כתב הרב שטרן. עוד הוסיף במכתבו כי "כרב תמיד השתדלתי לא לעסוק בעניינים שאיני בקי בהן, נקווה שגם כל הגורמים האחרים יתעסקו רק במקצועם ודי לחכימא. יהי רצון שלא תצא תקלה תחת ידיך, חזק ואמץ".

גם סיעת ש"ס התייחסה אתמול להוראת בג"ץ ומסרה כי "חשוב לשמור על עצמאות הרבנים ואסור להתערב בפסיקותיהם. אנו מוטרדים מהנסיון להתערב בשיקול דעת הרבנים. זהו תקדים מסוכן מאד שעלול להביא לאיבוד אמון הציבור".

שר החינוך נפתלי בנט אמר "שופטי בג"ץ החליטו שהם מבינים טוב יותר מהרמטכ"ל במינויי מפקדים. למען הסר ספק: בית המשפט לא ממנה רמטכ"ל, לא ממנה שר ביטחון ולא ממנה רב צבאי שאושר ע"י הרמטכ"ל. תפקידו לשפוט על פי החוק שמחוקקת הכנסת".

השר אורי אריאל התייחס אף הוא לפסיקה ואמר "פסיקת בג"ץ בנוגע לרבצ"ר היא שערוריה. ‏הרב קרים היקר, אל תסכים לסתימת הפיות ואל תחזור בך מפסיקות הלכתיות שאתה מאמין בהם. היום זה אתה - מחר זה כולנו".

בפורום הרבנים הצבאיים לשעבר הגיבו לעתירה בקיצוניות וכתבו: "אין סוף להתעמרות של חברי מר"צ נגד כל סממן יהודי בצה"ל. עתירת המפלגה מסמלת זלזול עמוק ברמטכ"ל גבי אייזנקוט שגיבה בפה מלא את הרבצ"ר הנכנס. תרבות החיטוט במאגרי תשובות הלכתיות ופסילת מועמדים על פיהן חייבת להפסק, כמו תרבות ההשתקה של כל מי שאינו מתיישר על פי הקו הרצוי של ארגוני שמאל קיצוני".

בהמשך תגובתם העבירו ביקורת גם על שופטי בג"ץ: "היה מצופה משופטי בג"ץ לדחות את העתירה על הסף ולהבהיר לחברות הכנסת ממר"צ שמדובר בהשגת גבול מסוכנת ורעה והתערבות שאין כמותה בעולם התורה וההלכה. לא היה ולא נברא. באופן מוטה הוציאו את דברי הרב מהקשרם וסילפו אותם. מצער מאוד ששופטי בג"ץ משתפים פעולה עם אותם שרוצים להחליש את הרבנות הצבאית תוך החלשת צה"ל כולו. מדובר בהחלטה רעה שתיזכר לדראון. הרב אייל קרים הינו תלמיד חכם, מאיר פנים ובעל מידות טובות שעתיד לדאוג לכל חייל וחיילת באשר הם."

מקורביו של הרב הראשי לצה"ל מסרו מוקדם יותר אמש כי "הרב אייל קרים חיווה את דעתו ביחס לשאלות שהופנו אליו לפני כ-14 שנים בהיותו רב ואזרח. תשובותיו ניתנו בהקשר הלכתי, והניסיון להוציא את דבריו מהקשרם המקורי הוא ניסיון למחוק עמדות יסוד בתנ"ך ובהלכה היהודית". הם הוסיפו כי הרב קרים הבהיר בצורה מפורשת - פעמים רבות - שישנן הלכות שאינן נוהגות או מצויות בזמן הזה, בדומה לדברי חכמים בעניין "עין תחת עין".

לדבריהם, "לפני מספר חודשים נפגש הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי אייזנקוט, עם הרב קרים, שמע את עמדתו בסוגיות אלו ואישרר את מינויו לתפקיד הרב הראשי לצה"ל. הרב קרים הוא לוחם ומפקד רב-זכויות ביחידות העילית של צבא ההגנה לישראל. הרב מכיר בשונות ובמגוון הקיים בין חיילי צה"ל, ובתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה"ל, ללא קשר לנטייתו המינית או לעדה והלאום אליו הוא משתייך, אהבת ישראל היא נר לרגליו, וברוח זו הוא מתכוון למלא את תפקידו".



הרב שטרן רבה של ירושלים הרב קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד