י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הצל"ש השבועי: ח"כ שלי יחימוביץ'

הפוליטיקאים הגיבו על השריפה הגדולה בכרמל לפי מה ש'הזמינה' התקשורת • אבל הייתה ח"כית אחרת - שלי יחימוביץ, שהגנה על אלי ישי: "אני דוחה על הסף את הדימוי שלך כמטרה"

הצל"ש השבועי: ח"כ שלי יחימוביץ'
יעקב נחומי



אומרים שעיתונאים הם עם שאינו מקפיד על אמירת אמת. אומרים זאת גם, וביתר שאת, על הפוליטיקאים. ובכל זאת, בשוליים, יש הגונים גם בקבוצה הראשונה וגם, אם כי הרבה פחות, בקבוצה השנייה.

עשרות פעמים יצא לי לצפות בדיוני הוועדות השונות בכלל, ובדיוני ועדת הכספים בפרט. היא תמיד משכה את תשומת ליבי, בולטת בהגינותה: ח"כ שלי יחימוביץ'. לשעבר עיתונאית הוגנת, וכיום ח"כית מטעם תנועת העבודה - ועדיין הוגנת.

מעולם לא דנה לגופם של אנשים, רק לגופם של דברים. יש אומרים כי בכוונתה להקים לימים מפלגה חברתית, כזו שתחצה שמאל וימין. ציפורים קטנות לחשו לי באחד הימים כי אפילו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, יוזמן להשתתף במפלגה שכזו, לכשתקום.

בשיאם של דיונים סוערים, על הבטחות הכנסה לאברכים, קצבאות ילדים או כל נושא בוער אחר, תמיד נישא קולה ברמה, חד, ברור, תוקפני, לא מתפשר, אך גם מתחשב, מבין, סובלני.

היא אמיצה. אין ספק. כבר בהיותה בכיתה ט', תלמידה בבית הספר התיכון אוסטרובסקי ברעננה, סולקה לאחר שתלתה כרזות מחאה... נגד ההנהלה. בהיותה עיתונאית בעיתונות הכתובה והמשודרת לא היססה לתקוף בעלי הון, את תהליכי הפרטה שהוביל משרד האוצר, ואת כל מי שהיה צורך לבקרו. בלי כל שיקול של כדאיות או תועלת.

"אני לא אהיה השמאלנית הרגילה היאפית שהולכת להפגין נגד הכיבוש ואוהבת ערבים, אבל שונאת מזרחים", אמרה פעם בראיון לארי שביט ב'הארץ'.

"את כלב השמירה של הדמוקרטיה זה לא עניין"

השבוע, במהלך דיון על הכבאים בוועדת הכספים, תקפה יחימוביץ' את התקשורת. "אני דוחה על הסף את הדימוי שלך כמטרה", אמרה כשהתייחסה לאלי ישי. "אתה לא האחראי היחיד. אני רואה חוסר הגינות עצום בכך שמאשימים אותך - וזה לא נעשה בתום לב. בתקופה שלך ניתנה תשומת לב יתרה לעניין הכבאות ועשית כמיטב יכולתך בעניין הזה".

בהמשך תקפה את התקשורת: "הייתי בכל הדיונים, אבל אף אחד מהכתבים לא היה. אני יודעת מה זו תקשורת, ניסיתי לפנות לכל הכתבים, אבל את כלב השמירה של הדמוקרטיה זה לא עניין".

מי כמונו, הכתבים, יודע את האמת: כמה פעמים נשלחו הזמנות להשתתפות בוועדות שעסקו בכבאות, והמיילים הושלכו אל פח האשפה, מחוסר עניין.

עם יד על הלב, כמה מאיתנו השתתפו בדיון על מצב הכיבוי בדרום - דיון שנערך בקיץ האחרון?! מישהו קרא על זה כתבת שני עמודים בעיתוני סוף שבוע?

זה לא עניין איש. ולמרות חוסר העניין, המשיך השר אלי ישי להקדיש לנושא את זמנו.

יחימוביץ, אין ספק שהצל"ש השבועי מגיע לך, וביושר! אמרת את מה שאמרת, למרות שאת יודעת היטב שעם כלי התקשורת לא כדאי להתחיל. למרות שיתכן ויום יבוא ותזדקקי לשירותיהם הטובים, אם וכאשר תקימי מפלגה.

הלוואי לכל מפלגה בישראל שיהיו בתוכה אנשים כה איכותיים, הדנים על כל נושא עניינית, ולא שופטים אדם על פי זקנו וארץ מוצאו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד