י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מצב חירום בזכרון יעקב: 4 שכונות פונו, כעשרה נפגעים - בהם ילדים

שריפת חורש גדולה שפרצה באזור - פגעה בבתים בחלקה הצפוני של גבעת עדן בזכרון-יעקב, ותושבי המקום פונו מבתיהם • כעשרה בני אדם נפגעו משאיפת עשן, בהם ילדים • הוכרז מצב חירום ועשרות צוותי כיבוי מנסים להתמודד עם הלהבות

מצב חירום בזכרון יעקב: 4 שכונות פונו, כעשרה נפגעים - בהם ילדים

שריפת חורש גדולה משתוללת ופגעה בבתים בחלקה הצפוני של גבעת עדן בזכרון-יעקב. במקום הוכרז מצב חירום ולפחות עשרה בני אדם נפגעו, כולל תינוק בן עשרה ימים.

בכניסה המזרחית לזכרון יעקב, פרצה היום (ג) שריפת חורש גדולה שהתקרבה במהירות לבתי המגורים - תוך שהיא חולפת על פני חורשה. השריפה צוברת תאוצה בקצב מהיר, ולאחר שעלתה סכנה ממשית לבתים בשכונת גבעת עדן ובייחוד ברחובות התאנה והתפוח, מפקד כוחות הכיבוי הורה על פינוי דיירים.

השריפה נעה ממזרח למערב. כוחות גדולים של מחוז החוף פועלים להשגת שליטה על הלהבות וישנם מספר בתים שעולים באש. עם זאת, בחסדי שמים עד כה לא ידוע על לכודים. כעשרה בני אדם נפגעו עד כה משאיפת עשן, חלקם ילדים ותינוקות.

בתחנת כיבוי חיפה הוכרז על גיוס כללי, המשמעות היא שעוד שמונים לוחמים לערך בדרכם לתגבר את מרחב התחנה. ברחוב התפוח ישנם מספר בתים שעולים בלהבות, חלקם נפגעו קשות וצוותי הכיבוי עמלים לבלום את הלהבות מלפגוע בבתים נוספים.

מוקדי הבעירה העיקרים הם בזכרון יעקב ביער הגובל לשפיה, בעתלית חורשת לימור וליד בית ספר משעולים, בנימינה/גבעת עדה וברחוב התעשייה בנשר - שם עולה באש פסולת ושלושה מפעלים קיבלו הודעה על הסתגרות. כמו כן לוחמי האש ממשיכים בפעילות השוטפת.

ממד"א נמסר כי בשעה 12:57 התקבלה פניה במד"א מרחב שרון על בית שעולה באש ברחוב התפוח בזכרון יעקב. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לילד כבן 7 ולפעוטה כבת שנתיים וחצי במצב קל עם שאיפת עשן.

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לשריפה בזכרון יעקב, נבקש מתושבי השכונות וילות בחורש, גבעת עדן, שכונת זמרין להתפנות לכיוון שכונת השמורה. נא לוודא כי לא נשארו דיירים בדירות, לסגור חשמל וגז. לסייע לשכנים קשישים וחסרי ישע ולהשמע להנחיות המשטרה".

במקביל, תשעה צוותי לוחמי אש בראשות רשף משנה מוטי סנדר נאבקים זה למעלה משעה בשריפה בשטח פתוח בעתלית. בתוואי השריפה אותרו מספר מוקדים ובחסות הרוחות העזות קצב התפשטותה היה מהיר. השריפה איימה באופן ממשי על בית ספר סמוך אשר כ-200 מתלמידיו פונו בשלום, ובנוסף על בתי מגורים ומבנים נוספים.

במאמץ עילאי הצליחו לוחמי האש לבלום את השריפה ולמנוע מהאש המשתוללת מלכלות את המבנים. נכון לרגע זה הושגה שליטה באירוע, אך פעולות הכיבוי הסופי יארכו זמן נוסף.

צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף
שריפה זכרון יעקב כיבוי מטוסים בתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד