כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'רצח בעיניים': 12 שנות מאסר לדוקר הרב פקטה

בית המשפט המקומי גזר עונש כבד על מארוין טיילור, אפרו אמריקני ששדד ודקר את ר' אברהם פקטה מירושלים • 'בחדרי חרדים' שוחח עם הרב פקטה, ששיחזר את האירוע הקשה והתאכז מגזר הדין

תחנת רכבת תחתית במנהטן. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
תחנת רכבת תחתית במנהטן. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

בית המשפט במנהטן גזר אמש (ב') שתים עשרה שנות מאסר לאפרו-אמריקני מארוין טיילור בן ה-26, שתקף ודקר באכזריות את ר' אברהם פקטה מירושלים.

המקרה אירע בתחנת רכבת תחתית במנהטן באחד מלילות חודש אפריל, כאשר הרב פקטה שב ממנהטן לאכסניה שלו בברוקלין, טעה ברכבת ומצא את עצמו בודד בשעות הלילה המאוחרות בתחנת רכבת נידחת במנהטן.

בעת שפקטה המתין לרכבת הוא נרדם על הספסל. לדבריו, הוא התעורר בשלב זה כשחש כאב חד בגופו, מולו עמד הצעיר שהכה אותו בכל חלקי גופו ודרש ממנו את ארנקו. פקטה, שאינו דובר אנגלית, לא הבין מה התוקף רוצה ממנו, הצעיר התרגז, שלף סכין והחל לדקור את פקטה, שאיבד את הכרתו. השודד גנב את הכסף שהיה ברשותו ונמלט מהמקום. שותת דם, יצא פקטה לרחוב והתמוטט, שם הבחינו בו שני תיירים, הזעיקו את המשטרה והוא הובהל לבית החולים 'בלויו הוספיטל'.

מצלמות האבטחה בתחנת הרכבת תיעדו את התקיפה, ומספר ימים לאחר האירוע נעצר הצעיר והואשם בתקיפה ושוד. השבוע, כאמור, נידון טיילור ל-12 שנות מאסר.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' פקטה אינו מרוצה מהעונש: "אני בהלם מפסק הדין, לא יתכן שחיי אדם שווים רק 12 שנות מאסר. השחור הזה בפירוש רצה לרצוח אותי, ראיתי את הרצח בעיניים שלו כשהוא תקף אותי באכזריות וצעק באנגלית, היה כפסע ביני ובין המוות. הצעיר הזה דקר אותי בפנים ובצוואר מילימטר מהעורק המרכזי, התחלתי לצעוק לעזרה אבל אף אחד לא היה ברציף הרכבת באותה שעה והוא ניצל את ההזדמנות, המשיך לדקור אותי בידיים שלי, כי אינסטקטיבית שמתי את הידיים על הפנים, והוא המשיך לדקור אותי בחזה ובפנים, תוך שהוא משמיע קריאות גנאי שלא הבנתי, רק את המילה ג'ואיש הבנתי, אין לי שום ספק שהיה פה רקע אנטישמי, כי הייתי לבוש עם הבגדים הירושלמיים הרגילים שלי".

פקטה ממשיך לשחזר את הרגעים המצמררים: "בשלב מסוים הוא נמלט מהמקום, ואני בשארית כוחותי נוטף דם, הצלחתי לטפס במדרגות מהרציף לרחוב, כשהגעתי לרחוב התמוטטתי. אחר כך סיפרו לי ששני תיירים שהיו שם וראו אותי הזעיקו את המשטרה, הם כנראה התחילו לשאול אותי שאלות באנגלית אבל לא עניתי להם, אני זוכר שפחדתי גם מהם, חשבתי שהם גם רוצים לתקוף אותי... הבעיה הייתה שכשהמשטרה הגיעה והחלה לחקור אותי, הייתי מטושטש ולא הבנתי מילה מהאנגלית שהם דיברו אלי, ולכן לא יכולתי לספר להם את מה שעבר עלי".

האם נותר זכר לתקיפה?

"היום, חצי שנה לאחר האירוע, נותרתי עם הרבה צלקות, אינני מסוגל לישון בלילות, אני מסויט. אבדה לי התחושה ביד בכמה מאצבעותי, באותה יד שהוא דקר אותי", מספר פקטה ל'בחדרי חרדים'.
מאסר תוקף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד